يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۲:۴۸ ق.ظ
۱۳ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

آیین بزرگداشت مقام ادبی و فرهنگی استاد عسگر شاهی اردبیلی

 

 

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری اردبیل آیین بزرگداشت مقام ادبی و فرهنگی استاد عسگر شاهی اردبیلی شاعر و ادیب برجسته کشور را پنجشنبه دوم آذرماه 1402 برگزار می کند.


اگر جلال آل‌احمد «حضور» داشت زبان نسل جدید را وارد ادبیات می‌کرد

مجید آقایی با بیان اینکه زبان کوچه و بازار بخش مهمی از زبان عامیانه است، گفت:‌ اگر جلال آل‌احمد نیم قرن به جلو می‌آمد، می‌توانست زبان نسل جدید را وارد ادبیات کند. جلال در دوره خود این کار را انجام داد و به شیوه گفت‌وگو در فضای اجتماعی نزدیک شد.


مامور به گسترش زبان فارسی در اقلیم‌ فرهنگی ایران هستیم/ افزایش اعتبارات آموزش زبان فارسی در دیگر کشورها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان فارسی در همه دوره‌ها، به‌ویژه دوران معاصر، پویایی داشته و امروزه نیز در حال گسترش در اقلیم فرهنگی ایران است. یکی از ماموریت‌های ما هم همین است که بدون هیچ وقفه‌ای و با قوت تمام به این موضوع کمک کنیم.


پیکر "اسلامی ندوشن" در کنار آرامگاه عطار و خیام آرام می‌گیرد

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: پیکر مرحوم محمدعلی اسلامی ندوشن که پیشتر به رسم امانت در کانادا به خاک سپرده شده بود، طبق وصیت این استاد گرانسنگ به ایران منتقل و در کنار آرامگاه عطار نیشابوی آرام می‌گیرد.


علاقه ارمنی‌ها به یادگیری «فارسی» منجر به مستحکم‌تر شدن روابط دو ملت می‌شود

      

 نماینده بنیاد سعدی در ارمنستان، علاقه دانش‌آموزان ارمنی به آموزش زبان فارسی را مایه گسترش روابط فرهنگی پایدار دو کشور و چشم‌اندازی روشن در جهت مستحکم‌تر شدن ارتباطات دو ملت دانست. 


نشست شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد

چهارصد و هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با حضور اعضای پیوسته و وابستۀ شورای فرهنگستان، به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل در تالار دکتر شهیدی برگزار شد.


غیرایرانی‌های متقاضی راتبه تحصیلی رشته "آموزش فارسی به غیرفارسی زبانان" بخوانند

بنیاد سعدی از جوانان مستعد غیر ایرانی واجد شرایط که متقاضی دریافت راتبه تحصیلی (بورسیه) در مقطع کارشناسی ارشد رشته "آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان" در یکی از دانشگاه‌های ایران هستند، دعوت به عمل می‌آورد.


«خوشنویسی» به یادگیری بهتر فارسی کمک می‌کند

زیبایی نوشتاری زبان و ادبیات فارسی به واسطه خط نستعلیق فارسی بیشتر نمایان می‌شود و کتیبه‌ها، کاشی‌کاری‌ها، حکاکی‌ها و دیگر مصنوعات هنری به خط فارسی نه فقط در ایران که در خارج از مرزهای سرزمینی طرفداران و علاقه‌مندان خاص خودش را دارد.


آموزش فارسی برای ترک‌تبارها بواسطه مشترکات فرهنگی آسان است

غلامعلی حدادعادل رئیس بنیاد سعدی از مرکز آموزش زبان فارسی در استانبول بازدید کرده و طی نشستی با مسئولان این مرکز در جریان آخرین وضعیت آموزش زبان فارسی در استانبول قرار گرفت.