۱۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

المپیاد زبان فارسی در ترکیه برگزار می‌شود

مرحله مقدماتی المپیاد زبان فارسی، آبان‌ماه سال جاری با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکیه برگزار می‌شود.

به گزارش رسانه زبان و نوآوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به فعال بودن 6 کرسی زبان و ادبیات فارسی در شهرهای آنکارا، استانبول، کیریک قلعه، ارزروم، قونیه و ماردین، المپیاد زبان فارسی برگزار می‌شود.

مرحله مقدماتی این المپیاد در آبان‌ماه و مرحله نهایی در دی‌ماه سال جاری در سه سطح برگزار خواهد شد.

همچنین، برگزیدگان این المپیاد طی مراسمی با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اهدای جوایزی به رسم یادبود، تجلیل می‌شوند.


روز شعر و ادب فارسی و مقام استاد شهریار در آنکارا گرامی داشته شد

مراسم روز شعر و ادب فارسی و مقام استاد شهریار با حضور دوستداران و علاقه‌مندان زبان و ادبیات فارسی در کتابخانه عدنان اتوکن آنکارا برگزار شد و شرکت‌کنندگان سخنانی درباره جایگاه زبان و ادبیات فارسی در ترکیه و شخصیت ادبی شهریار ایراد کردند.


یونانی‌ها علاقه بسیاری به یادگیری زبان فارسی دارند

خانم وافیادوو مارقاریتا در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در یونان با اشاره به علاقه‌مندی یونانی‌ها به یادگیری زبان فارسی گفت: فرهنگ و تمدن غنی ایران برای ما بسیار حائز اهمیت است.


بررسی «پیشینه زبان فارسی در هند» در دانشکده دکن شهر پونا

نماینده فرهنگی کشورمان در بمبئی در وبینار «آشنایی با زبان‌های خارجی و ضروت یادگیری این زبان‌ها» به بررسی «پیشینه زبان فارسی در هند» پرداخت.


اعطای نشان فرهنگی شهریار به استاد زبان فارسی اهل ترکیه

مراسم اعطای نشان فرهنگی شهریار به پروفسور علی تمیزال و تقدیر از استادان مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در آنکارا و نمایندگی بنیاد سعدی در ترکیه در سفارت ایران در ترکیه برگزار شد.


اعطای بورس تحصیلی به برگزیدگان دوره‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های عراق

رایزنی فرهنگی ایران در بغداد به ده نفر از برگزیدگان دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های دولتی واسط، کوفه و بغداد در مرکز فرهنگی ایران در بغداد، بورسیه تحصیلی اعطا و از آن‌ها تقدیر کرد.


معرفی «نیما یوشیج» در چهاردهمین شماره پادکست جلوه‌های ایران در یونان

به همت رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در یونان، چهاردهمین شماره از مجموعه پادکست جلوه‌های ایران (ایرانکست) در شبکه‌های اجتماعی صدا محور یونان با معرفی «نیما یوشیج» منتشر شد.