مذاکره برای راه‌اندازی کلاس زبان فارسی در پنجمین مدرسه دولتی تفلیس

رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در گرجستان در راستای طرح تحول و توسعه آموزش زبان فارسی در گرجستان، با مدیر مدرسه دولتی ۱۷۳ تفلیس در رابطه با آموزش زبان فارسی در این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ابتدای این دیدار، احمدعلی مهری اردستانی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در گرجستان به برخی از اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و گرجستان اشاره و اظهار کرد: وجود شاعران نامی ایران و همچنین شیوایی و حلاوت زبان فارسی موجب شده تا افراد زیادی برای یادگیری این زبان که در حدود ۲۹ کشور جهان صحبت می‌شود، اقدام کنند.

وی ادامه داد: از این رو «بنیاد سعدی» به منظور آموزش و ترویج زبان فارسی بر اساس منابع نوین آموزشی و استاندارد در جهان فعالیت می‌کند و در بیش از ۴۰ نقطه در جهان مشغول آموزش زبان فارسی به خارجی‌زبانان است.

نماینده بنیاد سعدی گفت: در حال حاضر در چهار مدرسه دولتی تفلیس با حمایت و پشتیبانی بنیاد سعدی و بکارگیری اساتید و معلمان مجرب آموزش زبان فارسی را به دانش آموزان علاقمند آموزش می‌دهیم و امیدواریم که از ابتدای سال تحصیلی آینده در این مدرسه و در کلاسی که به عنوان اتاق ایران بصورت مشترک تجهیز می شود آموزش زبان فارسی دایر و راه اندازی شود.

در ادامه، لیا توشوری، مدیر مدرسه شماره ۱۷۳ نیز ضمن تشکر و استقبال برای راه اندازی آموزش زبان فارسی گفت: از برخی اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور خصوصاً شاعران نامی ایران فردوسی، خیام و حافظ آگاهی دارم و به دلیل این علاقمندی، در کتاب زبان و ادبیات گرجی پایه های هشتم و دهم، که به عنوان یکی از مولفین حضور داشتم، نسبت به معرفی برخی مفاخر و آثار فرهنگی ایران همچون خیام و مینیاتور ایرانی اقدام کردم.

وی افزود: آمادگی مدرسه را برای در اختیار گذاشتن کلاس و تجهیز مشترک آن به عنوان اتاق ایران از ابتدای سال تحصیلی آینده و همچنین انجام برنامه‌های فرهنگی در سالن اجتماعات اعلام می کنم.

مدیر مدرسه شماره ۱۷۳ تفلیس گفت: موجب افتخار و خرسندی است که آموزش زبان فارسی به عنوان اولین زبان اختیاری در این مدرسه برای دانش آموزان راه اندازی میشود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدرسه دولتی شماره ۱۷۳، در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه با ۲۵۰۰ دانش آموز در منطقه گلدانی تفلیس فعالیت دارد و در حال حاضر از دو کلاس پایه هفتم، در مرحله اول تعداد ۲۰ نفر از دانش آموزان متقاضی و علاقمند به یادگیری زبان فارسی هستند.

پایان خبر

 کلید واژه ها: آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بنیا


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی