دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳ ب.ظ

عزم دانشگاه مهران پاکستان برای راه اندازی رشته زبان فارسی

راه اندازی رشته زبان فارسی در دانشگاه مهران پاکستان مورد بررسی و توافق مسئولان این دانشگاه و مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی در دیدار رضا پارسا، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ج.ا.ایران در حیدرآباد با دکتر سید محمدعلی شاه، مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه مهران درباره راه اندازی رشته زبان فارسی در این دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.در این دیدار سید محمدعلی شاه به عزم این دانشگاه برای راه اندازی رشته زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و تاکید کرد از سوی رئیس دانشگاه اختیار دارد که در این زمینه با مسئولان ایرانی گفتگو کند. مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه مهران در ادامه افزود: ما تجربه آموزش زبان چینی را در دانشگاه مهران داریم که با استقبال خوب دانشجویان همراه شد. بر این اساس ما می خواهیم زبان فارسی را نیز در دانشگاه تأسیس کنیم و می‌خواهیم مثل زبان چینی از استادان ایرانی برای آموزش زبان فارسی استفاده کنیم چون در غیر این صورت دانشجویان استقبال نخواهند کرد.در ادامه این دیدار وابسته فرهنگی ایران با استقبال از پیشنهادات مطرح شده گفت که یکی از وظایف خانه فرهنگ ج.ا.ایران در حیدرآباد حمایت از گسترش زبان فارسی است. مسئول خانه فرهنگ ادامه داد: علاوه بر این با همکاری دانشگاه، طیف متنوعی از برنامه های فرهنگی و هنری مرتبط با ایران و زبان فارسی را در طول سال می‌توانیم برگزار کنیم.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی