آموزش فارسی برای ترک‌تبارها بواسطه مشترکات فرهنگی آسان است

غلامعلی حدادعادل رئیس بنیاد سعدی از مرکز آموزش زبان فارسی در استانبول بازدید کرده و طی نشستی با مسئولان این مرکز در جریان آخرین وضعیت آموزش زبان فارسی در استانبول قرار گرفت.

 

در این دیدار، حدادعادل ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان مرکز آموزش زبان فارسی در استانبول، جهت هرگونه حمایت بنیاد سعدی با این مرکز اعلام آمادگی کرده و در خصوص کیفیت آموزشی این مرکز، رهنمودهایی را ارائه کرد.

در بخش دیگری از این نشست، حسن دیدبان نماینده بنیاد سعدی در استانبول پیرامون وضعیت آموزشی مرکز زبان فارسی و فضای مساعد موجود در ترکیه و به ویژه استانبول، مطالبی را بیان کرد.

وی گفت: در استانبول، علاقه‌مندان زیادی برای آموزش زبان فارسی وجود دارد و از سال گذشته صرفاً کتاب‌های بنیاد سعدی و برنامه‌های آموزشی زبان فارسی بنیاد سعدی را جهت تدریس به فارسی آموزان بکار می‌بریم.

نماینده بنیاد سعدی در استانبول با اشاره به اینکه قرابت‌های فرهنگی، زبانی و تلفظی ایران و ترکیه، موجب شده است تا فارسی آموزان ترک بسیار سریع زبان فارسی را فراگیرند بر لزوم وجود منابع مخصوص فارسی آموزان ترکیه‌ای، تأکید کرد.

در ادامه، معراج نیکنام مسئول مرکز آموزش زبان فارسی استانبول در خصوص برنامه‌های آموزشی آتی و فعالیت­‌های صورت گرفته گزارشی را ارائه کرد.

حدادعادل پس از دیدار با مسئولین فرهنگی ایران در ترکیه از مجتمع آموزشی «فجر ایرانیان» در استانبول نیز بازدید و با مسئول سرپرستی مدارس و مدیر مجتمع به گفت‌وگو نشست.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی