علاقه ارمنی‌ها به یادگیری «فارسی» منجر به مستحکم‌تر شدن روابط دو ملت می‌شود

      

 نماینده بنیاد سعدی در ارمنستان، علاقه دانش‌آموزان ارمنی به آموزش زبان فارسی را مایه گسترش روابط فرهنگی پایدار دو کشور و چشم‌اندازی روشن در جهت مستحکم‌تر شدن ارتباطات دو ملت دانست. 

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، محمد اسدی موحد رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در ارمنستان به منظور پیگیری چگونگی روند پیشرفت کمی و کیفی یادگیری زبان فارسی در مدرسه‌ها و مراکز آموزش زبان فارسی در ارمنستان و بررسی روند توزیع کتاب‌های آموزش فارسی و منابع آموزشی در این کلاس‌ها، از دو مدرسه شماره ۶۱ و ۳۶ شهر ایروان که زبان فارسی در آنجا تدریس می‎‌شود، بازدید کرد.

وی در  این بازدید که با استقبال کم‌نظیر دانش‌آموزان ارمنی همراه بود، از نزدیک در جریان برنامه‌های آموزش زبان فارسی در این مراکز قرار گرفت.

در ابتدای ورود به هر یک از این مدرسه‌ها، دانش‌آموزان با اجرای برنامه‌های متنوع  فرهنگی و ادبی، خرسندی خود را از حضور در این کلاس‌ها و فراگیری فارسی ابراز و با خواندن شعر و دکلمه‌های زیبا، تسلط و علاقه خود به زبان شیرین فارسی را نشان دادند.

در ابتدای مراسم، مدیران و آموزگاران این مدرسه‌ها که دارای تحصیلات عالی در زمینه آموزش زبان فارسی هستند، توضیحاتی را درباره روند آموزش فارسی ارائه کردند.

در ادامه، اسدی موحد ضمن تقدیر و تشکر از استقبال کارکنان و دانش‌آموزان این مدرسه‌ها، علاقه دانش‌آموزان ارمنی به آموزش زبان فارسی را مایه گسترش روابط فرهنگی پایدار دو کشور و چشم‌اندازی امیدوار کننده در جهت مستحکم‌تر شدن ارتباطات دو ملت دانست.

وی با اشاره به علاقه‌مندی و تلاش سفارت و رایزنی فرهنگی ایران به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در جهت گسترش تعاملات دو کشور از طریق آموزش زبان فارسی، بر اجرای برنامه‌های دانش‌افزایی و آشنایی با مراکز علمی و فرهنگی ایران برای مدیران و معلمان این مدرسه‌ها، دانش‌آموزان سطوح بالاتر و حائزین رتبه برتر فراگیری زبان فارسی در ایروان و تهران تاکید کرد.

نماینده بنیاد سعدی در ارمنستان گفت: سفر مدیران مدرسه‌ها و دیدار آنها از ایران و مراکز علمی و دانشگاهی، گام بلندی در تشویق و ایجاد انگیزه برای توسعه زبان فارسی در مراکز آموزش این زبان در ارمنستان است. از طرفی برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای معلمان در تهران و ایروان یک امر ضروری است که تلاش می‌کنیم با مساعدت «بنیاد سعدی» و دیگر مراکز علمی انجام شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان ابراز امیدواری کرد که تهیه و توزیع کتاب‌های آموزشی برای سایر مقاطع تحصیلی نیز در برنامه‌های آتی نهادهای متولی ازجمله بنیاد سعدی قرار گیرد.

در پایان مقرر شد به منظور آشنایی فارسی‌آموزان با تاریخ و تمدن ایران، برنامه‌های فرهنگی مثل برگزاری مراسم عید نوروز و شب یلدا با کمک رایزنی برنامه‌ریزی و اجرا شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی