دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵ ب.ظ

راه اندازی رشته ایران شناسی و آموزش زبان فارسی در دانشگاه ملی قرقیزستان

دانشگاه ملی قرقیزستان از ابتدای سال تحصیلی آینده با راه اندازی رشته ایران شناسی و جذب دانشجو در این رشته، آموزش زبان فارسی را در این دانشگاه برقرار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی راه اندازی رشته ایران شناسی و آموزش زبان فارسی در دانشگاه ملی قرقیزستان با انعقاد قراردادی میان این دانشگاه و رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در قرقیزستان از ابتدای سال تحصیلی پیش رو انجام خواهد شد.این قرارداد میان ابوذر طوقانی؛ رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی با تولوبیک عبدرحمانوف رئیس دانشگاه ملی قرقیزستان امضا و با حضور رئیس دانشکده تاریخ این دانشگاه در رایزنی فرهنگی میان دو طرف مبادله شد. بر این اساس گروه ایران شناسی در دانشکده تاریخ دانشگاه ملی قرقیزستان در زیر مجموعه رشته فرهنگ شناسی منطقه ای با جذب حداقل 20 دانشجو ایجاد شده و از ابتدای سال تحصیلی پیش رو آموزش زبان فارسی در کنار سایر دروس عمومی با تامین استاد از نمایندگی بنیاد سعدی، در تمامی روزهای هفته در این دانشگاه تدریس می‌شود. دانشگاه ملی قرقیزستان قدیمی ترین و یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور است. آموزش زبان فارسی در این دانشگاه از سوی جامعه المصطفی تا سال 2014 میلادی به مدت حدود 10 سال برقرار بوده است که با قطع همکاری، آموزش زبان فارسی نیز متوقف شده بود.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی