۱۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

مأموریت خاص بنیاد سعدی آموزش زبان فارسی به فرزندان ایرانیان خارج از کشور است

در سومین جلسه شورای عالی هماهنگی ایرانیان خارج از کشور، بر اهمیت آموزش زبان فارسی به فرزندان ایرانیان خارج از کشور و گسترش زبان فارسی در جهان تأکید شد.


فراخوان برگزاری کنفرانس بین المللی مولانا مرشد وحدت و گفت و گوی تمدن‌ها در تاجیکستان

موسسه دولتی کتابخانه ملی تاجیکستان در نظر دارد تا کنفرانس بین المللی "مولانا- مرشد وحدت و گفت و گوی تمدن ها" را با همکاری جمعیت دوستی و رابطه های فرهنگی تاجیکستان با کشورهای خارجی برگزار  نماید.

در این خصوص از پژوهشگران و اندیشمندان ایرانی نیز دعوت شده تا در صورت تمایل در این رویداد که در تاریخ 27 سپتامبر 2022 مطلبق با 1401/7/5 برگزار می شود حضور یابند.

شایان ذکر است کلیه هزینه های سفر از قبیل بلیط رفت و برگشت ، ایاب و ذهاب و هتل به عهده شرکت کنندگان است.

برای کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت فرم ثبت نام فایل ضمیمه را ببینید.

 

http://piiuo.msrt.ir/fa/news/72002


برگزاری نشست‌های «آشنایی با فرهنگ و ادبیات فارسی» در نجف اشرف

در جریان دیدار مدیر بخش زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران در عراق با رئیس مؤسسه آموزش زبان فارسی «حیات النفوس» نجف اشرف نسبت به برگزاری نشست‌های ادبی و علمی «آشنایی با فرهنگ و ادبیات فارسی» در این مؤسسه توافق به عمل آمد.


بازدید از دانشکده زبان و گروه ادبیات فارسی دانشگاه کوفه

 

در راستای گسترش و توسعه آموزش دانشگاهی زبان فارسی در عراق، مسئول علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در عراق با خانم دکتر وئام رئیس دانشکده زبان و امیر الکلابی رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کوفه دیدار و به گفت و گو پرداختند


تولید و بارگذاری مجله دیجیتالی «عاشورا» به زبان انگلیسی

به همت اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجله دیجیتالی «عاشورا» تولید و در بخش انگلیسی پایگاه اطلاع رسانی مبلّغ بارگذاری شد.


مرکز جدید آزمون تولیمو در دانشگاه شهید بهشتی

به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) دوره 187 می‌رساند، با توجه به راه اندازی مرکز جدید در دانشگاه شهید بهشتی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور (شهر تهران)، در صورت تمایل برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون این دوره­ در مرکز مذکور می­توانند به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی http://tolimo.sanjesh.org/register مراجعه نموده و با توجه به توضیحات ارائه شده در این قسمت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. آزمون مذکور در روز­  سه ­شنبه مورخ 1401/05/25 برگزار خواهد شد.

 

محل و نام مرکز برگزاری

آدرس

دانشگاه شهید بهشتی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور

تهران- فلکه چهارم تهرانپارس، بلوار عباسپور، بلوار وفادار شرقی، روبروی دانشگاه آزاد، پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور

تلفن: 73932815 - 021


کتاب «دختر شینا» به زبان هوسایی منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور معرفی فرهنگ و ادبیات غنی دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت به جهانیان از جمله مسلمانان، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه با همکاری مرکز ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، کتاب «دختر شینا» را به زبان هوسایی منتشر کرد.


تشکیل انجمن زبان فارسی در لبنان

به گزارش رسانه زبان و نوآوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تخصصی تحت عنوان «تأسیس انجمن زبان فارسی» با گردهمایی جمعی از استادان و پیشکسوتان زبان فارسی در مرکز مؤسسات مدارس المهدی(عج) لبنان برگزار شد .