۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

مرکز جدید آزمون تولیمو در بجنورد

به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) دوره 183 می‌رساند، با توجه به راه اندازی مرکز جدید با نام مرکز دانشگاه بجنورد در شهر بجنورد، در صورت تمایل برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون این دوره­ در مرکز مذکور می­توانند به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانیhttp://tolimo.sanjesh.org/registerمراجعه نموده و با توجه به توضیحات ارائه شده در این قسمت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. آزمون مذکور در روز­ سه­ شنبه مورخ 1401/03/24 برگزار خواهد شد.

 

ردیف

محل و نام مرکز برگزاری

آدرس

1

دانشگاه بجنورد

خراسان شمالی - بجنورد، کیلومتر 4 جاده اسفراین، دانشگاه بجنورد، ساختمان علوم انسانی (سایت مرکزی)

تلفن: 32284633 و 32201073 با پیش شماره 058

 

 


بررسی شرایط ارتقاء سطح آموزش زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نشست، حسن‌پور، سفیر و پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان، عطایی، مسئول مناسبات دوجانبه، ولادان جوکیچ، رئیس دانشگاه بلگراد، ویچانوویچ، رئیس دانشکده ادبیات و صفری، استاد زبان وادبیات فارسی در آن دانشکده حضور داشتند.


گشایش گوشه‌ی سعدی در گروه فارسی دانشگاه دهلی

ه پیشنهاد حداد عادل، همزمان با برگزاری نشست علمی و فرهنگی بررسی سهم دپارتمان زبان فارسی دانشگاه دهلی، در توسعه مناسبات علمی و فرهنگی ایران و هند، گوشه سعدی تاسیس شد.


دوره چهارساله زبان فارسی و بورسیه در رشته زبان و ادبیات فارسی در چهار چوب طرح اراسموس

رشید حسن‌پور، سفیر ایران در صربستان به اتفاق امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی با رئیس دانشگاه بلگراد و روسای پنج دانشکده دیدار و درخصوص گسترش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بلگراد و نحوه اجرایی کردن توافق‌های صورت‌گرفته گفت‌وگو کردند.


ترجمه بئاتریس سالاس از شاهنامه در سفارتخانه‌‌های اسپانیایی‌زبان توزیع می‌شود

گییرمو پوئنته اوردوریکا، سفیر کشور مکزیک در ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به حضور در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت:‌ به برگزاری این نمایشگاه نگاه مثبتی دارم، مردم و به‌ویژه جوانان به نمایشگاه آمدند و از کتاب‌ها دیدن کردند. علاقه‌مندند درباره تجربه نویسندگان کشورها و فرهنگ‌های مختلف بیشتر بدانند. در راهروهای این نمایشگاه که قدم می‌زدم دیدم بسیاری از جوانان به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند هستند.


تدوین طرح بانک اطلاعات گونه‌های زبانی ایران

روز سه‌شنبه، بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، جلسه‌ای با حضور آقای دکتر محمد حسن‌دوست، مدیر گروه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی فرهنگستان؛ خانم دکتر فریار اخلاقی، مدیر گروه زبان‌ و گویش‌ رایج پژوهشکدۀ زبان‌شناسی، کتیبه‌ها و متون در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری؛ و آقای دکتر مجید طامه، معاون گروه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی؛ در گروه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد. در این جلسه دربارۀ طرح «بانک اطلاعات گونه‌های زبانی ایران» و شیوۀ همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در اجرای طرح یادشده گفت‌وگو و رایزنی شد.


بدون دانستن خط فارسی به گنجینه میراث مکتوب دسترسی نداریم

معاون دایره‌المعارف ملی تاجیکستان با حضور در غرفه بنیاد سعدی در سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما بدون دانستن خط فارسی نمی‌توانیم به گنجینه بزرگ و میراث مکتوب دسترسی داشته باشیم.


همایش دو روزه مولانا رومی و سلطان باهو در لاهور برگزار شد

همایش دو روزه "مولانا رومی و حضرت سلطان باهو، پیام آور بشر دوستی، هم زیستی و صلح و آشتی در جهان" با مشارکت دانشگاه جی سی و موسسه مسلم در محل دانشگاه پنجاب در لاهور گشایش یافت.