يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۲:۵۸ ق.ظ
۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

افتتاح و راه اندازی مرکز تخصصی آموزش زبان فارسی در لبنان

در مراسمی با حضور شخصیت‌های دانشگاهی و علمی، مرکز آموزش، پژوهش و مطالعات «بهاء الدین عاملی»، نخستین شعبه آموزش زبان فارسی خود را در شهر بعلبک، افتتاح و راه اندازی کرد.


ایجاد مراکز جدید برای برگزاری آزمون الکترونیکی زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو

به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) دوره های 163 و 164 می رساند، با توجه به راه اندازی مرکز جدید در دانشگاه خیام مشهد، در صورت تمایل برای ثبت نام و شرکت در آزمون این دوره­ها در مرکز مذکور می­توانند به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی http://tolimo.sanjesh.org/register مراجعه نموده و با توجه به توضیحات ارائه شده در این قسمت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

آزمون مذکور در روز­های سه­ شنبه مورخ 1400/5/12 و 1400/5/19 برگزار خواهد شد.


برگزاری اولین آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه پیام نور

رئیس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور گفت: اولین دوره آزمون زبان عمومی (UTEPT) دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه پیام نور در روز چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.


نیازهای جامعه و اقتصاد را برای صیانت از زبان فارسی در نظربگیریم

دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی با تاکید بر رعایت زبان و خط فارسی از سوی اصناف، گفت: باید در امر صیانت و مراقبت از زبان و خط فارسی اهتمام داشته باشیم و در عین حال در دفاع از زبان فارسی نیاز جامعه، اقتصاد و حتی معاهدات بین‌المللی را رعایت می‌کنیم.


دوره تابستانی آموزش تمدن و زبان فارسی برگزار می‌شود

 

مرکز علمی و فرهنگی ایران و فرانسه با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران دوره تابستانی آموزش تمدن و زبان فارسی را به صورت مجازی برگزار می‌کند.


چرایی تدریس حرفه ای زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

شمار غیر فارسی زبانانی که زبان فارسی را یاد می‌گیرند، بسیارند و معمولاً به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول، افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان فارسی هستند و برای گروه دوم نیز یادگیری زبان فارسی یک ضرورت محسوب می‌شود.