يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۳۵ ق.ظ

رونمایی از کتاب سفرنامه ایران در دانشگاه همدرد هند

با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در دهلی برگزار شد؛

رونمایی از کتاب سفرنامه ایران در دانشگاه همدرد هند

 

 

به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی و دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه همدرد، مراسم رونمایی از کتاب «سفرنامه ایران» نوشته غلام یحیی انجم در محل دانشگاه همدرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، طی این برنامه که رؤسای دانشکده‌های مطالعات اسلامی، طی سنتی، وعلوم انسانی وهمچنین جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه همدرد حضور داشتند؛ ابتدا غلام یحیی انجم انجمن طی سخنانی به تشریح جمع آوری خاطرات سه دور سفرش به ایران در این سفرنامه پرداخت و خاطرنشان ساخت: در این سفرنامه سعی شده است تجربه‌های دیدارهای خود از ایران و گفتگو با مردم ایران و همچنین بازدید از مناطق دینی فرهنگی و گردشگری ایران را منعکس نمایم تا مورد استفاده خوانندگان قرار گیرد.

وی ضمن تشریح سهم ونقش ایران اسلامی در فرهنگ و تمدن اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را پیشتاز در اندیشه وفرهنگ در دوره معاصر خواند وابراز امیدواری کرد کتاب سفرنامه ایران بتواند در شناخت و درک درست تر ایران امروز به ویژه به نسل جوان مفید و مؤثر باشد.

ربانی رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این مراسم سفرنامه نویسی را یکی از حوزه‌های تأثیرگذار در روابط فرهنگی ملت‌ها برشمرد وخاطرنشان ساخت: یکی از منابع مهم در روابط فرهنگی و تاریخی ایران و هند سفرنامه‌ها می‌باشند که برجای مانده و می‌تواند در مطالعات تاریخی وفرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این برنامه پس از رونمایی کتاب سفرنامه ایران، نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی نیز با حضور خوشنویس ایرانی برگزار و مورد استقبال قرار گرفت. در این برنامه علاوه بر حضور اساتید و شرکت کنندگان به صورت برخط نیز از شبکه‌های اجتماعی پخش و در روزنامه‌های متعدد هند نیز انعکاس داشته است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی