دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲ ب.ظ

ﮔﻨﺠﯿﻨﻪ‌های ﺯﺑﺎﻥ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺩﺭ ﮔﺴﺘﺮﻩ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﻣﻠﻞ

جشنواره سالانه ادبیات ترکیه به نام و یاد سیمین دانشور، نویسنده و محقق ایرانی در شهر ترابزون با شرکت ۱۸ کشور برگزار و نشان ادبیات ترکیه به دکتر سوگل مشایخی اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی بنیاد سعدی، در این دوره که به نام ایران و به یاد سیمین دانشور، نویسنده و محقق صاحب‌نام ایران در این شهر ترابزون برگزار شد، نشان ادبیات ترکیه توسط مراد زورلو اغلو شهردار ترابزون و پروفسور نعمت ایلدیریم مدیر گروه ادبیات دانشگاه آتاتورک به دکتر سوگل مشایخی از ایران اهدا شد.

سخنرانی در دانشگاه آتاتورک با عنوان «نگاه جامعه شناختی مولانا» برای دانشجویان علوم انسانی و زبان فارسی، سخنرانی در قونیه و بر مزار مولانا، دیدار با رئیس دانشگاه قونیه و سخنرانی برای دانشجویان شهر ارزروم از دیگر برنامه‌های جشنواره ادبیات ترکیه بود.

هم‌چنین این جامعه‌شناس فرهنگی در روز بزرگداشت سعدی مقاله‌ای با عنوان سعدی از نگاه انسان معاصر‌، ارائه کرد که به زبان ترکی ترجمه شد.

برنامه‌های جشنواره ادبیات ترکیه با حمایت کنسولگری ایران در ارزروم از ۳ تا ۷ اردیبهشت در شهرهای ترابزون و ارزروم و دانشگاه آتاتورک برگزار شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی