دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲ ب.ظ

یک زن ایرانی – کانادایی برای آموزش زبان فارسی به کودکان کتاب نوشت

 

کتاب جوجه طلایی با هدف دسترسی تمام افراد به زبان فارسی نوشته شده چون آموزش زبان فارسی با خط اصلی (فارسی) برای همگان قابل دسترسی نیست.

یک زن جهانگرد ایرانی – کانادایی که تاکنون به ۳۸ کشور دنیا سفر کرده، برای آموزش زبان فارسی به کودکان انگلیسی زبان کتاب دو زبانه Golden Chick یا «جوجه طلایی» را به رشته تحریر درآورد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا از تورنتو استار، «تانیا بایرامی» که با دو فرزندش ساکن ریچموند هیل است چهار سال پیش ایده نوشتن این کتاب را با پدرش که زبان‌شناس است، در میان گذاشته بود.

پدرش نیز به او پیشنهاد کرد که این کتاب را با خط آوایی (فینگلیش) بنویسد تا تمام افراد حتی بدون پیوندهای فرهنگی با زبان فارسی بتوانند این کتاب را برای فرزندان‌شان بخوانند.

«بایرامی» در رابطه با هدف از نگارش کتاب «جوجه طلایی» گفت: «این کتاب با هدف دسترسی تمام افراد به زبان فارسی نوشته شده چون آموزش زبان فارسی با خط اصلی (فارسی) برای همگان قابل دسترسی نیست. من خودم حتی در کلاس‌های آموزش زبان فارسی شرکت کردم. و گاهی خواندن یک کلمه برایم ۲۰ دقیقه طول می‌کشید. و واقعاً سخت بود.»

وی افزود: «اما نگارش (فینگلیش) این کتاب به گونه‌ای است که هر فرد غیر فارسی زبان حتی کسی مانند دختر پنج ساله من «زوئی»، می‌تواند آنرا بخواند. و موانع ارتباط برقرار کردن با زبان و فرهنگ فارسی از بین می‌رود. در این کتاب کودکان از طریق یک جوجه که می‌خواهد بال‌هایش را باز کند، یاد می‌گیرند که قدرت درونی‌شان را پیدا کرده و بر موانع زندگی غلبه کنند. و موفقیت‌شان را نیز جشن بگیرند.»

«بایرامی» تصاویر این کتاب از جمله جوجه طلایی را نیز با الهام از چشمان درشت و سبز مایل به آبی دخترش طراحی کرده است.

او همچنین عناصر دیگری مانند «تخم مرغ» را در سراسر کتاب برای تحریک کردن حس کنجکاوی کودکان آورده است.

«بایرامی» و پدرش همچنین با راه اندازی کمپین Kickstarter موفق به پیش فروش ۳۰۰ جلد از این کتاب شدند.

نگارش دو کتاب دیگر در راه است

«بایرامی» دو کتاب با موضوع «زندگی با حیوانات» و «توانمندسازی زنان» را نیز در دست تالیف دارد. او در این رابطه گفت: «در حال حاضر نگارش زبان فارسی یک خلأ بزرگ در تالیف کتب فارسی (در خارج از ایران) دارد. و آوانویسی (فینگلیش) حتی اگر کلمات اشتباه تلفظ شوند، برای پر کردن بخشی از این خلأ خیلی مفید است.

چنانچه شما علاقمند به خرید کتاب «جوجه طلایی» نوشته «تانیا بایرامی» هستید می‌توانید به سایت www.zoetupelobooks.com مراجعه کنید.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی