گسترش همکاری‌های ایران و سوییس در زمینه علمی و فناوری

گسترش همکاری‌های  ایران و سوییس در زمینه علمی و فناوری

معاون پژوهشی وزارت علوم در دیدار با وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوییس درخصوص راه های گسترش همکاری های دو کشور در زمینه علمی و فناوری گفت وگو و بر تاسیس کرسی زبان فارسی و ایران شناسی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، هیات جمهوری اسلامی ایران در اولین روز حضور در بیستمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعهSTS در کیوتو ژاپن، با مارتینا هیرایاما وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری (SERI) دولت سوییس دیدار کرد.

در این ملاقات که در حاشیه بیستمین دوره اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه برگزار شد، پیمان صالحی و هیرایاما در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه علمی و فناوری گفتگو کردند.

در این جلسه ضمن بیان تاریخچه‌ای از ارتباطات علمی و فناوری دو کشور که در سال های گذشته از طریق مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، دانشگاه صنعتی اصفهان، بنیاد علم سوییس (SNSF) و دانشگاه علوم کاربردی زوریخ انجام شده است، در خصوص افزایش همکاری‌ها از جمله تاسیس کرسی زبان فارسی و ایران‌شناسی در سوییس، امکان بورسیه کردن دانشجویان سوییسی در ایران برای فراگیری زبان فارسی، حمایت از انجام طرح‌های پژوهشی مشترک به ویژه توسط بنیاد علم سوییس و تبادل استاد و دانشجو تاکید شد.

دو طرف در پایان این دیدار بر برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های حوزه علم و فناوری برای افزایش همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

در این دیدار علاوه بر معاون پژوهشی وزارت عتف، معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و رییس دانشگاه اراک به همراه دستیار وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوییس نیز حضور داشتند.

بیستمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه (STS) در کیوتوی ژاپن برگزار شد ‌و معاون پژوهشی وزیر علوم در میزگرد وزرای این نشست که به میزبانی وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش و علوم و فناوری (MEXT) ژاپن برگزار شد، به تشریح دستاوردهای کشور در حوزه علم و فناوری پرداخت.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی