جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۲:۰۴ ق.ظ

کتاب "شرح مشکلات بلاغی و عربی نفثة المصدور زیدری و بازنویسی آن به نثر ساده و روان" منتشر شد

کتاب «شرح مشکلات بلاغی و عربی نفثة المصدور زیدری و بازنویسی آن به نثر ساده و روان» به قلم دکتر کامران شاه مرادیان و دکتر سعید قنبری فشی توسط نشر دهم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری ؛ نفثة المصدور کتابی به زبان فارسی نوشتهٔ شهاب‌الدین زیدری نسوی، منشی سلطان جلال‌الدین خوارزمشاه است که در آن، شرح مصائبی که در حملهٔ مغول بر وی گذشته است را به رشته تحریر درآورده است. نثر کتاب، نمونهٔ اعلای نثر فنی در سدهٔ هفتم هجری قمری است.

نوع نگارش این کتاب، آن را در ردیف شاهکارهای کم‌نظیر نثر فنی و مصنوع ادب فارسی قرار داده است و تصحیح این اثر در سال ۱۳۴۳ توسط مرحوم دکتر یزدگردی به همراه مقدمه‌ای از علامه قزوینی منتشر یافت.

کتاب «شرح مشکلات بلاغی و عربی نفثة المصدور زیدری و بازنویسی آن به نثر ساده و روان» نوشته دکتر کامران شاه مرادیان و دکتر سعید قنبری فشی، استادان گروه ادبیات، در سال ۱۳۹۱ برای نخستین‌بار در کشور توسط نشر دهم منتشر شد.

گفتنی است، این کتاب هم اکنون پس از تجدید چاپ توسط نشر دهم به‌عنوان یکی از منابع مهم متون نثر کهن فارسی در دسترس دانشجویان دوره دکترای زبان و ادبیات فارسی قرار دارد و به‌زودی طی مراسمی از چاپ دوم این کتاب به‌زودی رونمایی خواهد شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی