جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۳:۲۷ ق.ظ

پیام تسلیت رئیس بنیاد سعدی در پی درگذشت «مادر زبان فارسی بنگلادش»

 

رئیس بنیاد سعدی در پیامی درگذشت استاد « کلثوم ابوالبشر»، مدرس زبان فارسی در کشور بنگلادش را خطاب به سفیر بنگلادش در ایران و دوستداران زبان و ادبیات فارسی تسلیت گفت.

رِیس بنیاد سعدی در پیامی درگذشت استاد «کلثوم ابوالبشر»، مدرس زبان فارسی در کشور بنگلادش را خطاب به سفیر بنگلادش در ایران و دوستداران زبان و ادبیات فارسی تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، متن پیام غلامعلی حدادعادل به شرح زیر است:

جناب آقای منجورول کریم خان چودری

سفیر محترم بنگلادش در تهران

کل نفسٍ ذائقه الموت

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

درگذشت استاد ارجمند؛ خانم پروفسور کلثوم ابوالبشر، مایۀ تأسف و تحسّر همۀ دانشجویان، استادان و اهل ادب فارسی بنگلادش و هند و ایران که با شخصیت والای ادبی و فرهنگی ایشان آشنایی داشته و از دانش و معرفت آن استاد بهره‌مند می‌شدند، گردید.

شادروان ابوالبشر در حدود چهل سال پیش موفق به دریافت درجۀ دکتری از دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد شد و از آن پس ده‌ها سال به پاسداری از میراث گران‌قدر زبان و ادبیات فارسی در شهر داکا و دانشگاه‌های راجشاهی، چیتاگنگ کشور بنگلادش اهتمام ورزید. خانم دکتر ابوالبشر استادی توانا و صاحب‌قلم بود که به شایستگی به مادر زبان و ادبیات فارسی در کشور بنگلادش لقب یافت.

بنیاد سعدی، فقدان این استاد والامقام را به استادان و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه داکا و دوستداران ادب فارسی در کشور بنگلادش و به دوستان و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید از خداوند متعال طلب مغفرت و علو درجات می‌کند.

غلامعلی حداد عادل

رییس بنیاد سعدی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی