جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۱:۳۵ ق.ظ

پنجاه و هفتمین دوره آموزشی زبان فارسی در رم به ایستگاه آخر رسید

 

پنجاه و هفتمین دوره آموزشی زبان فارسی (دهمین دوره مجازی) در رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در شهر رم با برگزاری آزمون پایانی خاتمه یافت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دوره که از ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، در سه سطح مقدماتی، ابتدایی و میانی در ده جلسه نود دقیقه‌ای به صورت مجازی توسط مهرناز منتصری مدرس آموزش زبان فارسی برگزار شد.

جزئیات دوره‌های برگزار شده به شرح زیر است:

دوره مقدماتی ۱: در طول این دوره به آموزش الفبای فارسی و صداها پرداخته شد و زبان آموزان پس از آشنا شدن با آواها و حرف مورد نظر، با نوشتن آن و نحوه قرار گرفتن حرف در کلمه آشنا شدند.

دوره مقدماتی ۲: در این دوره به مطالب و ساختارهای ساده و پایه‌ای پرداخته شد که به کمک آنها زبان‌آموز بتواند آغاز به گفت‌وگو و نوشتن درباره موضوعات ساده کند.

دوره مقدماتی ۳: در هر جلسه سعی شد به یکی از موضوعات کاربردی و مورد نیاز مانند کارهای روزمره، مسافرت، آخر هفته و غیره پرداخته شود. کلاس‌ها با هدف آموزش قواعد و توسعه واژگان مرتبط به موضوع کلی هر درس طراحی شدند.

دوره متوسطه ۱: در طول این دوره، در هر جلسه، به منظور آمادگی برای ورود به درس، ابتدا در مورد موضوع درس، با فارسی آموزان صحبت می‌شد، به طوری که به فارسی‌آموزان اجازه داده می‌شد اگر آگاهی در زمینه محتوای درس دارند، درباره آن صحبت کنند. سپس از فارسی آموزان خواسته می‌شد واژه‌های درس را بخوانند و درباره آن واژه‌ها صحبت کنند.

دوره متوسطه ۲: در طول این دوره بنا بر درخواست زبان‌آموز، کلاس‌ها به خواندن و درک مطلب مقالات مختلف روزنامه‌های ایران (به خصوص موضوعات فرهنگی) و متون ادبی به ویژه آثار سعدی و مولانا اختصاص داده شدند.

دوره متوسطه ۳: با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی فارسی‌آموزان، تقویت مهارت خواندن است، در این دوره از کلاس‌ها برای هر جلسه متن‌هایی که با کار و موضوعات مورد علاقه زبان آموزان مرتبط بودند، انتخاب و ضمن رعایت اصولی همچون فعال سازی دانش پیشین زبان‌آموز و تقویت دامنه واژگان خوانده شدند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی