دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹ ب.ظ

پایان دوره آموزش زبان فارسی در سنگال

دوره آموزش زبان فارسی با عنوان «کلوب زبان فارسی» در مدرسه Ndiawar Diagne سنگال به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در چارچوب برنامه مصوب «حمایت از فعالیت‌های فرهنگی کلوب زبان فارسی»، رایزنی فرهنگی ایران در سنگال مراسم جشن پایان دوره آموزش زبان فارسی را با عنوان «کلوب زبان فارسی» در مدرسه Ndiawar Diagne برگزار کرد و در این مراسم، دانش‌آموزان دوره راهنمایی گواهینامه دوره آموزش زبان و تمدن فارسی را اخذ کردند.

در ابتدای مراسم، علیرضا وزین، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در سنگال اهمیت موضوع آموزش و ترویج زبان فارسی از دیدگاه رهبر انقلاب را مطرح کرد و گفت: زبان فارسی، زبان دوم جهان اسلام است و از رهگذر فراگیری زبان فارسی با بسیاری از معارف و دانش و آموزه‌های اسلامی آشنا خواهید شد و نیز با ادبیات فارسی و کتب فرهیختگان ادب فارسی مانند سعدی و مولانا و… از عرفان اسلامی شناخت پیدا خواهید کرد.

در ادامه، ممدو مختار گی، عضو انجمن دوستی و هماهنگ‌کننده فعالیت‌های کلوب زبان فارسی، به ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت کلوب زبان فارسی و نقش رایزنی فرهنگی کشورمان در ایجاد آن پرداخت و گفت: روابط ایران و سنگال، فرصتی برای هر دو کشور است که باید به شکلی عاقلانه به ویژه در زمینه‌های مطالعاتی، آموزشی، صنعتی، تجاری، انتقال فناوری در بخش توسعه‌ای مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در این مراسم، عبدو کریم انجای، رئیس مدرسه Ndiawar Diagne با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم اعطای گواهینامه پایان دوره آموزش زبان فارسی، از تلاش فراگیران و زحمات استاد «حسن چاو» مدرس زبان فارسی تقدیر کرد.

همچنین شیخ حضرمی ون، استاد دانشگاه المصطفی مطالبی را در خصوص اهمیت توجه به فراگیری دانش و علوم جدید به همراه آموزه‌های اسلامی و کاربرد آن در زندگی و فرصت‌ها و چالش‌های روزمره بیان کرد و گفت: امیدوارم که توسعه روابط و مناسبات بین مردم دو کشور اتفاق بیفتد.

در آخرین سخنرانی نیز، حسن چاو، مدرس زبان فارسی به موضوع شباهت برخی کلمات زبان ملّی سنگال (ولوف) به زبان فارسی اشاره کرد و گفت: ترغیب هر چه بیشتر دانش‌آموزان به یادگیری زبان فارسی و فرهنگ و تمدن ایران را وظیفه خود می‌دانم.

گفتنی است، در پایان این مراسم به فراگیران زبان فارسی گواهینامه پایان دوره از سوی رایزن فرهنگی و «انجای» رئیس مدرسه و امام «سیرادیو سو» و «شیخ تال» و «شیخ حضرمی ون» اعطا شد.

همچنین، علاوه بر توزیع کتابچه «۱۰ موضوع گردشگری ایران به زبان فرانسه» بین فراگیران و میهمانان این مراسم، تقدیرنامه همکاری در فعالیت آموزشی کلوب زبان فارسی به «حسن چاو» مدرس زبان فارسی، «عبدو کریم انجای» رئیس مدرسه و «ممدو مختارگی» هماهنگ‌کننده فعالیت کلوب اعطا شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی