پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۳:۴۹ ق.ظ

هویت دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در مرکز آموزش زبان فارسی آن رقم می‌خورد

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی عصر روز چهارشنبه ۱۳ بهمن، ضمن بازدیدی از مرکز آموزش زبان فارسی با مسئولان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که با حضورهیأت رئیسه دانشگاه برگزار شد، مسائل و دغدغه‌های مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه در زمینه‌های مختلف مطرح و بررسی شد.

 

دکتر قاسم‌زاده در این نشست، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و آغاز ماه رجب، از زحمات ارزنده دکتر حسینی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی و مجموعه همراه ایشان تشکر کرد و افزود: تغییرات بنیادی خوبی در چند وقت اخیر در این مرکز انجام شده که امیدواریم با انرژی مضاعف این تحولات مثبت ادامه پیدا کند.

سرپرست دانشگاه با اشاره به اهمیت زبان فارسی و جایگاه ویژه آن، افزود: مرکز آموزش زبان فارسی چشم و چراغ دانشگاه است چرا که هویت دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) درآن رقم میخورد.

وی با اشاره به خوش نامی و ظرفیت بالای مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه، از مسئولان آن خواست تا با هدایت تحصیلی زبان آموزان فارغ التحصیل خود، آنها را برای ادامه تحصیل و ورود به رشته در  مجموعه خود دانشگاه حمایت و هدایت کنند.

سرپرست دانشگاه، تولید محتوای آموزش زبان فارسی را یک ضرورت برای مرکز دانست و از معاون پژوهشی دانشگاه خواست تا با اصلاح در شیوه امتیازدهی پژوهشی به تولید کنندگان محتوای آموزش زبان فارسی، نگاه ویژه تری به ایشان داشته باشند و شرایط را برای چاپ کتاب‌های با نشان دانشگاه تسهیل و تسریع کنند.

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، جامعه ‌المصطفی و مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه را مکمل همدیگر در انتقال فرهنگ ایرانی و پیام انقلاب دانست و به مسئولان مرکز برای ارتباط گیری موثر و تقویت همکاری‌های دوجانبه  با جامعه المصطفی تاکید کرد.

دکتر قاسم‌زاده، تقویت ارتباط با سفارت خانه ها، حرکت به سمت روش‌های نوین آموزشی و تقویت رسانه ای و تبلیغاتی به منظور احیای دوباره نام مرکز را از برنامه‌های دانشگاه در حوزه امور بین الملل دانست و ابراز امیدواری کرد با همت مدیران پرتلاش و انقلابی، پیشرفت‌های قابل توجه ای در دانشگاه و مرکز آموزش زبان فارسی شاهد خواهیم بود.

 

دکتر حسینی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از هیأت رئیسه دانشگاه برای حضور در مرکز، گزارشی اجمالی از عملکرد و شرایط کنونی مرکز ارائه کرد.

وی افزایش شتاب در جذب زبان‌آموزان فارسی، برگزاری مستمر آزمون‌های سامفا و بسندگی، چاپ چندین کتاب آموزش زبان فارسی و برگزاری دوره های مختلف آموزشی از جمله دوره توانمند سازی مدرسان آموزش زبان فارسی به منظور تثبیت مرجعیت مرکز آموزش زبان فارسی را از مهمترین اقداماتی دانست که در چند وقت اخیر انجام شده است.

دکتر حسینی، رویکرد آینده پژوهانه به مسائل آموزش زبان فارسی را ضروری دانست و گفت: تبدیل مرکز آموزش زبان فارسی به مرکز بین المللی آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی  ویژه دانشجویان خارجی، میتواند چشم‌انداز مناسبی برای ارتقا و پیشرفت دانشگاه ترسیم کند.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی، اصلاح سرفصل های آموزشی، کوتاه وتجمیع  کردن فرآیند آموزش و بروز رسانی امکانات و تجهیزات آموزشی را از مهمترین برنامه ها و دغدغه های این مرکز عنوان کرد.

 

دکتر مولوی، معاون امور بین الملل دانشگاه نیز با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف این حوزه با مسئولان مرکز آموزش زبان فارسی در چند وقت اخیر، تاکید کرد: برای حل مشکلات و موانع پیش رو، هم  در حوزه بین الملل دانشگاه و هم در مرکز زبان اراده و عزم راسخ و مشترکی وجود دارد.

وی گفت: یکصدایی و یکپارچگی هدف همه ماست و به هیچ وجه جزیره ای عمل نخواهیم کرد تا ارتقای دانشگاه را در حوزه بین الملل در آینده نزدیک شاهد باشیم.

 

گفتنی است: قبل از این نشست هیأت رئیسه دانشگاه از امکانات و تجهیزات آموزشی مرکز آموزش زبان فارسی بازدید کردند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی