هفته وحدت و علاقمندان زبان فارسی در پاکستان

تحقیق در مورد هفته وحدت و روز آن - دانشچی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ اسلام آباد، شهری زیبا در حاشیه کوه‌های سرسبز و زیبای مارگله است. شهری که به عنوان دومین پایتخت زیبای جهان شناخته می‌شود و از چندین دهه قبل پس از کراچی به عنوان پایتخت پاکستان انتخاب شد

تمامی وزارتخانه ها، دفاتر دولتی و سفارت کشور‌های مختلف جهان در این شهر سرسبز واقع شده است.
اما مردم این دیار علاقه خاصی به زبان و ادب فارسی دارند، زیرا این علاقه و ارادت را از بزرگان خود به ارث برده اند. مردم این دیار زبان و ادبیات فارسی را جزئی از وجود خود می‌دانند.
در این شهر زیبا، علاوه بر ده‌ها دانشگاه و دانشکده که میز فارسی دایر کرده اند، رایزنی فرهنگی کشورمان نیز کلاس‌های آموزش زبان فارسی برای علاقه‌مندان به این زبان شیرین، دایر کرده است.
در آستانه هفته وحدت و میلاد پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی، به میان این فارسی آموزان آمده ایم تا کپ و گفتی به زبان فارسی با علاقه‌مندان به فرهنگ پارسی داشته باشیم.
آنان شعری از اقبال لاهوری که بر وحدت بین مسلمانان تاکید دارد را برایمان خواندند. همچنین برخی از این افراد فرا رسیدن هفته وحدت را به مردم ایران زمین تبریک گفتند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی