نواخته شدن زنگ زبان فارسی در مدارس ایران

دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با بیان اینکه در دو سال گذشته به علت شیوع کرونا مراسم پاسداشت زبان فارسی در بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه چنانچه بایدوشاید برگزار نشد اظهار کرد: امسال امکان برگزاری مراسم، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فراهم شده است. فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز از مدتی پیش ستادی اجرایی تشکیل داده و از نمایندگان تعدادی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها دعوت کرده است که در جلسات منظمی برای باشکوه‌تر برگزار شدن روز پاسداشت زبان فارسی برنامه‌ریزی کنند.
وی گفت: از جملۀ وزارتخانه‌هایی که در این ستاد حضور دارند وزارت آموزش‌وپرورش است که برنامه‌های مفصلی را پیش‌بینی کرده تا در مدارس، از پیش‌دبستانی تا دورۀ اول و دوم متوسطه برگزار کند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه شورای عالی آموزش‌وپرورش در جلسۀ دوشنبه، ۲۹ فروردین، تصویب کرد که زنگ زبان فارسی در روز ۲۵ اردیبهشت در مدارس سراسر کشور نواخته شود افزود: در این روز، در مدارس سراسر کشور برنامه‌های گسترده‌ای درخصوص پاسداشت زبان فارسی برگزار می‌شود.
دکتر حداد عادل گفت: پیش از این، زنگ مدارس در سه مناسبت، یعنی اول مهر (بازگشایی مدارس و آغاز هفتۀ دفاع مقدس)، ۱۳ آبان (روز دانش‌آموز) و ۱۲ بهمن (روز بازگشت امام به میهن) نواخته می‌شد.
وی افزود: وزراتخانه‌های دیگری هم در این ستاد حضور دارند و هرکدام برنامه‌هایی دارند که تا ۲۵ اردیبهشت برنامه‌هایشان از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی