يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۰۸ ق.ظ

نماینده بنیاد سعدی در راولپندی: درک عمیق تاریخ پاکستان ریشه در آموزش فارسی دارد

نماینده بنیاد سعدی در راولپندی پاکستان با بیان اینکه زبان فارسی صدها سال در پاکستان رایج بوده است، گفت: فراگیری زبان فارسی به کمک می‌کند فارسی‌آموزان پاکستانی درک عمیق‌تری از گذشته و هویت خود ‌پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، نخستین دوره جدید آموزش زبان فارسی در سال ۱۴۰۲ با حضور فرامرز رحمان‌زاد، مسئول خانه فرهنگ ایران و نماینده بنیاد سعدی در راولپندی شروع به کار کرد.

در ابتدای این مراسم، فرامرز رحمان‌زاد ضمن خیر مقدم به علاقه‌مندان و فارسی‌آموزان حاضر در جلسه اظهار کرد: خانه فرهنگ ایران در راولپندی از ابتدای تأسیس همواره نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی اهتمام داشته و اساتید زیادی هستند که یادگیری فارسی را از خانه فرهنگ راولپندی آغاز کرده‌اند.

وی در خصوص اهمیت زبان فارسی افزود: این زبان میراث مشترک دو کشور ایران و پاکستان است و زبان فارسی صدها سال در این سرزمین رایج بوده است؛ بنابراین فراگیری آن به شما کمک می‌کند درک عمیق‌تری از گذشته و هویت خود پیدا کنید.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان گفت: شاعران زیادی در این پهنه جغرافیایی به زبان فارسی شعر سروده‌اند که یکی از بهترین آنها «علامه اقبال لاهوری» است.

نماینده بنیاد سعدی در راولپندی ادامه داد: متولی اصلی آموزش زبان فارسی در خارج از ایران بنیاد سعدی است. در این زمینه تلاش‌های زیادی از سوی بنیاد انجام گرفته و اکنون با روش‌های اصولی و استاندارد، کتاب‌هایی را تألیف و در اختیار فارسی‌آموزان قرار داده است.

وی تصریح کرد: بنیاد سعدی دوره‌های متنوعی برای سطوح مختلف فراگیران به صورت حضوری و برخط برنامه‌ریزی کرده است و افراد بر اساس شرایط خود می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

تدریس این دوره از آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در راولپندی را سید اسدعلی کاظمی که دانش آموخته دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است، بر عهده دارد.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی