نماهنگ تلفیقی از شعر نظامی گنجوی با موسیقی استاد مشکاتیان و صدای قلب انسان

رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در صربستان به منظور معرفی مشاهیر ایرانی به مردم این کشور، اقدام به ساخت نماهنگ هایی کوتاه همراه با موسیقی و شعری از شاعران نامی کشورمان کرده و اولین نماهنگ، شعری از نظامی گنجوی به همراه موسیقی از استاد مشکاتیان و با صدای واقعی قلب انسان است.

به گزارش پایگاه خبری زبان و نوآوری از روابط عمومی بنیاد سعدی، معرفی ایران و مشاهیر ایرانی یکی از وظایف رایزنی های فرهنگی در خارج از کشور است که هرکدام از رایزنان به فراخور شرایط کشور محل ماموریت، از این فرصت استفاده می کنند.
رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در صربستان، اولین نماهنگ ساخته شده را در صفحه اینستاگرام این رایزنی همراه با توضیحاتی درباره این شاعر بلندآوازه ایرانی به شرح زیرا قرار داده است:

«نظامی گنجوی (حدود ۱۱۴۱-۱۲۰۹)، شاعر پارسی گوی قرن دوازدهم میلادی و یکی از بزرگ ترین شاعران حماسی رمانتیک در ادبیات فارسی است. شعر نظامی بر گسترش شعر فارسی، عربی، ترکی، کردی و اردو تأثیر گذاشت. همچنین در افغانستان، آذربایجان، اقلیم کردستان و تاجیکستان از ارزش بالایی برخوردار است. او بیشتر به خاطر سروده های بلندش مانند «مخزن الاسرار»، «حسرو و شیرین»، «هفت پیکر»، «لیلی و مجنون»، «اسکندر نامه» (کتاب اسکندر) شهرت دارد.

نظامی در مقدمه «هفت پیکر» درباره ایران می سراید:
همه عالم تن است و ایران دل
نیست گوینده زین قیاس خجل
چون که ایران دل زمین باشد
دل ز تن به بود یقین باشد»


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی