جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۱:۳۶ ق.ظ

نقش اهالی رسانه در حفظ و پاسداشت فرهنگ و ادب فارسی موثر و انکارناپذیر است

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، پیش از آغاز کارگاه تعاملی شیوه نگارش در رسانه، عنوان کرد: رسانه ها با درست نویسی و توجه به خط و زبان فارسی، نقشی موثر در حفظ و پاسداشت این میراث کهن دارند.

به گزارش جام جم آنلاین، با حضور پرشمار اهالی رسانه استان گلستان، کارگاه تعاملی «شیوه نگارش در رسانه» زیر نظر علیرضا حیدری، جامعه شناس و پژوهشگر حوزه افکار عمومی، با 3 سرفصل فارسی نویسی، ساده نویسی و درست نویسی کارگاه تعاملی «شیوه نگارش در رسانه» به مدت 6 ساعت تشکیل شد.

پیش از آغاز این کارگاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن قدردانی از مدرس مدعو و اشاره به جایگاه و پیشینه زبان و ادب فارسی و تبریک روز قلم، گفت: اگر چه رودکی را پدر نظم فارسی برشمرده‌اند؛ اما سهم کسانی چون ابوسلیک جرجانی و هم عصران او در شکل دادن به مبادی و مبانی شعر و ادب فارسی و شخصیت بخشیدن بدان بسیار مهم و اساسی بوده است.

محمد رعیت، سپس به دیرینگی و پیشینه زبان و ادب فارسی در کهن دیار استرآباد و نیز جایگاه مفاخر و چهره های شاخص ادب منطقه به حفظ و صیانت از زبان و ادب فارسی اشاره کرد و افزود: رسانه ها با درست نویسی و توجه به خط و زبان فارسی، نقشی موثر در حفظ و پاسداشت این میراث کهن دارند.

وی با اشاره به اینکه رسالت خطیری بر دوش اهالی رسانه برای حفظ و توسعه زبان و ادب فارسی قرار دارد، ادامه داد: درست و زیبا نویسی در کنار توجه به مفاخر و مشاهیر و انتقال شایسته آن، امری مهم و ضروری است که انتظار می‌رود نویسندگان و اهالی قلم و رسانه در کنار دیگر فعالان این عرصه اهتمام ویژه ای نشان دهند.

گفتنی است این کارگاه آموزشی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان  و با مشارکت خانه مطبوعات و رسانه های استان گلستان برگزار و ضرورت رسیدن به مهارت خودویرایشی و مواردی از این دست به صورت عملی تشریح شد.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی