نشست مثنوی خوانی در راولپندی

نشست مثنوی خوانی با حضور دوستداران زبان و ادبیات فارسی از سوی خانه فرهنگ ایران در راولپندی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست مثنوی خوانی با حضور دوستداران زبان و ادبیات فارسی به ویژه اشعار جلال الدین محمد بلخی با مشارکت جمعی از اندیشمندان، شخصیت‌های علمی و دانشگاهی، استادان زبان فارسی، دانشجویان و فارسی‌آموزان در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در آخرین جلسه این نشست ادبی و فرهنگی، مظفر علی کشمیری، از اساتید زبان و ادبیات فارسی، ابیات 2341 کتاب مثنوی معنوی از دفتر اول را پس از ترجمه ساده به زبان اردو، تشریح و تفسیر کرد.

کشمیری با بیان اهمیت مثنوی معنوی در زندگی فردی و اجتماعی گفت: هر کس که با مضامین و محتوی عمیق مثنوی معنوی و یا دیوان شمس آشنا شود وارد دنیای مولانا می شود و دل کندن از آن دیگر کاری آسان نیست. 

استاد سابق دانشگاه پاکستان با اشاره به نحوه برگزاری این نشست گفت: در طی پنج سال گذشته تاکنون این نشست به صورت منظم ادامه داشته و اکثر شرکت کنندگان و علاقه مندان نیز از طریق فضای مجازی پیام مولانا را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم پاکستان از کودک و بزرگ و پیر و جوان با شخصیت عرفانی مولانا آشنا هستند افزود: داستان‌های پند آموز و عرفانی مثنوی معنوی تاثیر عمیق بر زندگی انسان‌ها دارد و نشست مثنوی خوانی توسط انجمن فارغ التحصیلان خانه فرهنگ راولپندی موسوم به «افتخار» هم تلاشی کوچک است تا افراد بتوانند به صورت حضوری و مجازی پیام معنوی مولانا را دریافت کنند و از این طریق در زندگی خود برای رسیدن به آرامش و حقیقت ابدی تحولی ایجاد کنند.  

بنابر اعلام این خبر، علاقه‌مندان و دوستداران مولوی در پاکستان به صورت خودجوش هر دو هفته یکبار در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی در حومه اسلام آباد پایتخت پاکستان دور هم جمع می‌شوند و نشست مثنوی خوانی را برگزار می‌کنند.

این نشست توسط انجمن فارغ‌التحصیلان خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی و با همکاری مظفر علی کشمیری و دیگر اساتید زبان فارسی راه‌اندازی شده و تاکنون به صورت منظم این جلسات ادامه دارد.

این انجمن به زودی تکمیل پنجمین سال نشست‌های متداول و منظم مثنوی خوانی در خانه فرهنگ را جشن خواهد گرفت.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی