پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۳۲ ق.ظ

نخستین کارگروه مجازی بنیاد سعدی با نمایندگی تایلند برگزار شد

 

نخستین کارگروه مجازی بنیاد سعدی با نمایندگی تایلند به منظور بررسی وضعیت آموزش زبان فارسی در این کشور با حضور نمایندگان بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، در ادامه نشست‌های مجازی بررسی آخرین وضعیت زبان فارسی در نمایندگی‌های بنیاد سعدی در جهان، کارگروه کشور تایلند برگزار شد که در این نشست، زارع بی‌عیب، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در تایلند؛ شهروز فلاحت پیشه، معاون امور بین‌الملل؛ الهام حدادی کارشناس میز تایلند؛ ثریا خرمی، رئیس اداره عملکرد و ارزیابی؛ سمیرا یافتیان، مدیر روابط عمومی و نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شرکت داشتند.

در این جلسه به ظرفیت بالای دانشگاه‌های تایلند برای گسترش زبان فارسی و همچنین برگزاری کلاس مجازی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دو ترم در رایزنی فرهنگی ایران که با استقبال خوبی روبرو شده است، اشاره شد. توسعه زیرساخت‌های لازم در جهت آموزش مجازی زبان فارسی و موضوع تبادل دانشجو، استاد و همکاری‌های دانشگاهی از دیگر مواد عنوان شده توسط رایزنی بود.

شرکت‌کنندگان در این نشست، ترجمه کتاب‌های آموزشی بنیاد سعدی به زبان فارسی، ایجاد کارگزاری در تایلند و استفاده از روش‌های نوین تبلیغاتی مانند دوبله و زیرنویس فارسی فیلم‌های محصول تایلند و استفاده در کلاس‌های فارسی‌آموزی را ازجمله روش‌های مؤثر درجهت ترویج آموزش زبان فارسی در تایلند دانستند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی