جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۱:۰۷ ق.ظ

نخستین کارگاه تقویت مهارت شنیداری زبان فارسی با نمایش فیلم ایرانی در لاهور برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی تقویت مهارت شنیداری زبان فارسی در خانه فرهنگ ایران با نمایش فیلم ایرانی برای فارسی آموزان در لاهور پاکستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، خانه فرهنگ ایران در لاهور با نمایش فیلم «پدرِ آن دیگری» به فارسی‌آموزان سطوح مختلف، نخستین کارگاه آموزش تقویت مهارت شنیداری دوره تابستانه آموزش زبان فارسی را برگزار کرد که مورد استقبال فارسی آموزان قرار گرفت.

در این خصوص، معصومه محقق، مدرس زبان فارسی خانه فرهنگ ایران در لاهور با اشاره به مهارت‌های چهار گانه یادگیری زبان، مهارت شنیداری را نخستین و مهمترین گام برای آموختن زبان عنوان کرد و گفت: گوش کردن روزانه به پادکست‌ها، موسیقی، کتاب صوتی و تماشای فیلم و سریال فارسی مهم‌ترین روش تقویت مهارت شنیداری زبان فارسی است.

وی اظهار کرد: از فارسی‌آموزان خواستم تا بعد از تماشای فیلم خلاصه داستان را شرح داده و واژگانی را که در کلاس درس یاد گرفته و در مکالمات فیلم تکرار شده و همچنین واژگان جدیدی که با تماشای فیلم شنیده و معنی آن را نمی‌دانند، یادداشت کنند و از این طریق میزان آموزش آنها در کارگاه زبان فارسی سنجیده می‌شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی