پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۷:۴۳ ب.ظ

نام نویسی یازدهمین دوره آزمون سنجش استانداردهای مهارت‌های زبان فارسی آغاز شد

نام نویسی یازدهمین دوره آزمون سنجش استانداردهای مهارت‌های زبان فارسی آغاز شد

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نام نویسی یازدهمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از سه‌شنبه دهم مردادماه آغاز و تا روز شنبه ۲۱ مردادماه پایان می‌یابد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است: نام‌نویسی منحصراً به‌صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام می شود.

در ادامه این اطلاعیه سازمان سنجش یادآور شد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه نام‌نویسی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان به‌عنوان وجه نام‌نویسی، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.

سازمان سنجش در این اطلاعیه تاکید کرد: متقاضیان شرکت در حوزه‌های امتحانی خارج از کشور باید کارت اعتباری مربوط به نام‌نویسی را از طریق مرکز آموزش زبان فارسی حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، تهیه کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) منحصراً در سطح دانشگاهی (آکادمیک) و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت متقاضیان در این بخش‌ها سنجیده می شود.

براساس اطلاعیه این سازمان، آزمون در روز جمعه ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ هم زمان با حوزه‌های داخل کشور در حوزه‌های امتحانی خارج کشور در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، ترکیه، هند، گرجستان، بنگلادش و بوسنی برگزار می شود.

سازمان سنجش آموزش کشور در این اطلاعیه خاطرنشان کرد: این آزمون در حوزه های داخل کشور به صورت الکترونیکی و در حوزه های خارج از کشور به روش قبلی (مبتنی بر کاغذ) برگزار می شود و تعیین شهر (برای متقاضیان داخل کشور) یا کشور (برای متقاضیان خارج از کشور) برای برگزاری آزمون منوط به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان در زمان نام نویسی است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی