مصمم شدیم که برای تقویت روابط فرهنگی به‌ویژه در بخش زبان فارسی و تبادلات دانش‌آموزی

هم‌زمان با سفر رییس محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و موسسه آموزشی هنرهای زیبای ارمنستان کارگاه نقاشی در مسجد کبود برپاشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،این کارگاه توسط رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح شد و ایشان از کارهای هنری هنرآموزان موسسه هنرهای زیبای ارمنستان بازدید کرد.

  ایمانی‌پور در ابتدای ورود مورد استقبال رییس این موسسه قرار گرفت.

رییس موسسه هنرهای زیبای ارمنستان در این مراسم بیان کرد: هنر نزد ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و هنرهای تجسمی و هنرهای زیبا جایگاه درخور و ویژه‌ای در ایران دارد.

وی با تاکید بر دستاوردهای هنری ایران ابراز امیدواری کرد این موسسه بتواند از تجارب ایران بهره ببرد همچنین در زمینه تبادل دانشجو و استاد بتواند با ایران همکاری کند.

دکتر ایمانی‌پور نیز با بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبای ایروان که در حال طراحی مسجد کبود به‌عنوان نماد تاریخی ایران و ارمنستان بودند دیدار کرد و با برخی از آنان به گفتگو پرداخت و به هنرجویان هدایایی به رسم یادبود اهدا نمود.

در ادامه، دانش‌آموزان پایه ششم مدرسه ۶۱ به اجرای برنامه فرهنگی در سالن اجتماعات مسجد کبود پرداختند.

دانش‌آموزان این مدرسه ابتدا سرود ملی دو کشور ایران و ارمنستان را اجرا کردند و سپس اشعاری از فردوسی، سعدی، حافظ و عطار را خواندند که با استقبال بسیار حضار روبه‌رو شد.

در این مراسم معلمان و دانشجویان زبان فارسی نیز حضور داشتند.

رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور آقای ایمانی‌پور افزود: معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان زبان فارسی سفیران فرهنگی ایران هستند که برای تقویت روابط فرهنگی و علمی دو کشور تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور نیز با قرائت اشعاری از سعدی، بیان کرد: از اجرای هنرمندانه دانش‌آموزان بسیار مشعوف و خرسند شدم و این تسلط دانش‌آموزان و علاقه آنان به زبان فارسی مسئولیت من را در این جایگاه که وظیفه اجرای برنامه‌های فرهنگی ایران در سطح بین‌المللی را دارم دوچندان می‌کند.

وی افزود: مصمم شدیم که برای تقویت روابط فرهنگی به‌ویژه در بخش زبان فارسی و تبادلات دانش‌آموزی و دانشجویی و توسعه دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی تلاش کنیم.

این مراسم با شعرخوانی یکی از دانش‌آموزان پایان یافت.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی