جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۲۵ ق.ظ

مرکز ترجمه علوم و معارف قرآنی تاسیس شود

مرکز ترجمه علوم و معارف قرآنی تاسیس شود | خبرگزاری صدا و سیما

­دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از سازمان قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری ایکنا با ابراز آشنایی دیرینه با این مجموعه، پیشنهاد کرد در این سازمان، مرکز ترجمه علوم و معارف قرآنی تاسیس شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بازدید درباره سابقه آشنایی خود با این مجموعه گفت: بنده با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بیگانه نیستم و از قدیم‌الایام با این نهاد قرآنی و فرهنگی آشنا بوده ام. این مجموعه قرآنی از ابتدا تاکنون نام سازمان را با خود به همراه داشته است، اما هیچ‌گاه به صورت اداری کار نکرده است و اعضا و کارکنان آن همواره با روحیه جهادی فعالیت کرده‌اند.

وی افزود: امروز نمی‌توان با بودجه‌های محدود اداری، همچون مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور اقداماتی چنین اثرگذار و مهم انجام داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارائه پیشنهادی گفت: خوب است به منظور نهضت تولید علم و مرجعیت قرآن؛ «مرکز ترجمه علوم و معارف قرآنی» برای ترجمه متون فارسی به دیگر زبان‌ها و ترجمه مقالات خارجی به زبان فارسی در سازمان قرآنی دانشگاهیان ایجاد شود تا موجب تبادل علمی و هم‌افزایی بیشتر در علوم قرآنی شود تا هم دیگران از تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در داخل ایران مطلع شوند و هم پژوهشگران ایرانی از آخرین پژوهش‌ها به زبان‌های دیگر بهره ببرند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی