پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۴۳ ق.ظ

مراسم یادبود استاد «احمد صفار مقدم» در پژوهشکده زبان شناسی برگزار می شود

 

مراسم یادبود و بزرگداشت استاد «احمد صفار مقدم» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، مراسم یادبود و بزرگداشت «استاد احمد صفارمقدم» به همت پژوهشکده زبان‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، روز یکشنبه، ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

دکتر احمد صفارمقدم استاد نامدار زبان فارسی بود. از خدمات پژوهشی و همچنین فعالیت‌‌های آموزشی وی برای غیرفارسی زبانان، می‌‌توان به ریاست مرکز اطلاعات و اسناد پژوهشی در مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، همکاری با دانشگاه الزهرا به عنوان مدیر گروه زبان انگلیسی، ریاست بخش آموزش زبان و فرهنگ ایران به غیرفارسی زبانان و مدیر گروه پژوهشی کاربردی پژوهشگاه علوم انسانی، تدریس زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه سارایوو در بوسنی و هرزگوین، دانشگاه هنکوک در کره جنوبی، مرکز گسترش زبان فارسی وزارت امور خارجه، مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اشاره کرد.

وی دارای مقالات متعددی در حوزه‌‌های زبان و ادب فارسی، زبان‌شناسی و آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبان است و چندین کتاب نیز در حوزه زبان فارسی به قلم وی تالیف شده است که «فارسی عمومی، ساختارهای پایه»، «زبان فارسی، درس‌‌های پایه»، «زبان فارسی، پایتخت ایران»، «زبان فارسی، ایران امروز»، «زبان فارسی، تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران»، «زبان فارسی، کتاب کار شماره‌های ۱ تا ۴ و کتاب راهنما»، «واژه‌نامه بهداشت»، «وندهای رایج در زبان انگلیسی» و «زبان و ادبیات فارسی در بوسنی و هرزگوین»، از جمله آنها است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی