مدرسۀ تابستانی آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی

به منظور گسترش آموزش زبان فارسی در میان غیرفارسی زبانان، بنیاد سعدی با همکاری اوستاک مدرسۀ تابستانی آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی را همراه با تورهایی در شهرهای مختلف برای فارسی آموزان خارجی برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی بنیاد سعدی، این دورۀ آموزشی ۲۴ روزه برای فارسی‌آموزان همۀ سطوح زبانی مناسب است و به آنها کمک می‌کند تا با قرارگرفتن در بافت واقعی زبان فارسی، مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند.

افراد واجد شرایط برای شرکت در این مدرسه تابستانی
افراد واجد شرایط برای شرکت در این مدرسه تابستانی شامل غیرفارسی زبانانی می‌شوند که به یادگیری زبان فارسی، گردشگری در ایران و آشنایی با آداب و رسوم ایران علاقه‌مند هستند. دانشجویان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، مطالعات ایران یا ایران شناسی، مطالعات خاورمیانه، مطالعات منطقه‌ای و شرق شناسی و همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور در اولویت پذیرش قرار دارند.

شیوه برگزاری دوره
در آغاز دوره، از داوطلبان آزمون تعیین سطح گرفته می‌شود و سطح زبانی آنها سنجیده می‌شود. سپس، کلاس‌های آموزشی با تمرکز بر تقویت مهارت‌های ارتباطی و آشنایی با فرهنگ و زبان فارسی به مدت ۲۴ روز و ۷۲ ساعت آموزشی اجرا می‌شود. در پایان دوره، گواهینامه آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی به فارسی‌آموزان داده می‌شود.

ایران شناسی و آموزش غیرمستقیم زبان فارسی و فرهنگ ایرانی
در این مدرسه تابستانی، گردش‌های روزانه و فعالیت‌های فوق برنامه نیز انجام می‌شود که شامل حداقل ۱۲۰ ساعت آموزش غیرمستقیم زبان فارسی و فرهنگ ایرانی است. این آموزش‌ها در قالب بازدیدهای توریستی شامل «بازدید از موزه‌ها، مکان‌های تاریخی، کاخ‌های مشهور (کاخ‌موزه سعدآباد، کاخ‌موزه نیاوران، موزه ایران باستان، موزه خودروهای تاریخی، پل طبیعت، برج میلاد، میدان آزادی، امام‌زاده صالح، بازار سنتی تجریش، کاخ‌موزه گلستان، باغ کتاب، خانه مقدم، موزه جواهرات، موزه فرش و …)»، «آشنایی با صنایع دستی ایران، آشپزی ایرانی و خوشنویسی»، «آشنایی با موسیقی ایرانی»، «آشنایی با ایران کهن و ایران نوین»، «ملاقات با استادان، شاعران و نویسندگان معروف ایرانی» و «سفر به کاشان، ابیانه و اصفهان» می‌شود.

نحوه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
برای آگاهی از نحوه ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه https://avestak.com یا https://avestak.com/summer-school-of-persian-language-and-iranian-studies/ مراجعه کنید.
همچنین برای ثبت‌نام باید فرم درخواست مربوط به ثبت‌نام مدرسه تابستانی https://avestak.com/apply/ را در وبگاه کامل کنید.

تاریخ ثبت نام و شروع دوره
شروع ثبت نام در مدرسه تابستانی ۱۰ تیر و پایان ثبت نام ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ خواهد بود و آزمون تعیین سطح این دوره ۱۷ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود‌. همچنین شروع دوره ۲۴ مرداد و پایان آن ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ خواهد بود.

هزینه ثبت‌نام
شهریه مدرسه تابستانی، ۸۵۰ یورو است و نحوه پرداخت آن به (۷۵ یورو پیش‌پرداخت به‌صورت الکترونیکی و ۷۷۵ یورو نقدی در ایران) است. این هزینه مواردی از قبیل: «شرکت در کلاس‌ها و استفاده از وسایل آموزشی ۲۰ ساعت در هفته»، «وعده‌های غذایی کامل (صبحانه، ناهار و شام)»، «میان‌وعده‌ها، تور گردشگری در تهران و اصفهان»، «سفر به کاشان، ابیانه و نطنز» می‌شود. گفتنی است؛ ایرانیان مقیم خارج از کشور مشمول ۱۰ درصد تخفیف می‌شوند.

راه‌های ارتباطی برای شرکت در این مدرسه تابستانی:

وبگاه:
https://avestak.com
شماره واتساپ:
۹۸۹۲۱۷۴۲۶۱۶۰‌‌‌‌‌‌‌+
اینستاگرام:
Avestakinstitute@


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی