مدرسه زمستانه نسخه‌شناسی متون فارسی برگزار می‌شود

تاریخچه زبان فارسی، از آغاز تا امروز | آسمونی

 رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری مدرسه زمستانه نسخه‌شناسی و تصحیح متون کهن فارسی خبر داد.

دکتر داوود پورمظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مدرسه زمستانه نسخه‌شناسی و تصحیح متون کهن فارسی در این دانشگاه اظهار کرد: این مدرسه زمستانه با هدف آشنایی استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی با میراث مکتوب اسلامی‌ - ایرانی که به شکل نسخه‌های خطی در سراسر جهان وجود دارد، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم برگزاری چنین دوره‌هایی برای بازشناسی، احیا و انتشار این میراث در قالب کتاب، مقاله و پایان‌نامه منجر شود.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مخاطبان مدرسه زمستانه نسخه‌شناسی و تصحیح متون کهن فارسی، علاقه‌مندان به میراث مکتوب اسلامی – ایرانی، به ویژه استادان دانشگاه و دانشجویان هستند. شرکت در این مدرسه نیازمند آشنایی با زبان فارسی در سطح پیشرفته شامل خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن است.

پورمظفری با اشاره به زمان راه‌اندازی این مدرسه عنوان کرد: زمان برگزاری این مدرسه اول بهمن‌ماه تا ۲۸ اسفندماه (۲۱ ژانویه تا ۱۸ مارس ۲۰۲۴) است.

وی افزود: مدارس فصلی سالانه ویژه دانشجویان و استادان علاقه‌مند به زبان فارسی برگزار می‌شوند.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی