قسمت دوم پادکست روسی زبان آشنایی با تهران «با لهجه فارسی» منتشر شد

 

دانش‌آموختگان زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه‌های روسیه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مسکو قسمت دوم پادکست آشنایی با تهران را «با لهجه فارسی» منتشر کردند.

هدف از انتشار این پادکست، معرفی شنیداری «ایران» به روس‌زبان‌هایی است که آشنایی چندانی با ایران ندارند.

در قسمت دوم این پادکست که به مدت ۴۵ دقیقه تولید شده، تهران پایتخت ایران به شنوندگان معرفی شده است و درباره تاریخ این شهر، مراکز فرهنگی و علمی آن مانند دانشگاه تهران و همچنین، جاذبه‌های منحصر به فرد آن اطلاعاتی به مخاطبان ارائه می‌شود.

علاوه بر آن، در این قسمت با روزنامه‌نگار روس خانم آیدا سوبولووا که سفرهای متعددی به ایران مخصوصاً تهران داشته درباره حال و هوای امروزی این شهر گفتگو شده است.

در قسمت صفر (معرفی) «با لهجه فارسی» درباره موضوع پادکست‌های آینده و زمان بارگزاری آنها سخن گفته شد و در قسمت اول که به مدت ۳۵ دقیقه آماده شد، علاوه بر مرور کوتاه تاریخ ایران تا به امروز به برخی از جنبه‌های فرهنگ و زندگی جمعی ایرانیان نیز اشاره‌ای مختصر شد.

موسیقی تیتراژ این پادکست به طور اختصاصی توسط گروه سنتی «آیین» در ایران اجرا و ضبط شده است.

پادکست «با لهجه فارسی» را که اول و پانزدهم هر ماه منتشر می‌شود، می‌توانید از پادگیرهای مختلف مانند یاندکس‌موزیک، گوگل پادکست و انکور بشنوید. لینک قسمت دوم این پادکست به نشانی Anchor : https://anchor.fm/s-persidskim- akcentom/episodes/ep-e1aa091 در دسترس علاقه‌مندان است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی