جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۱:۰۲ ق.ظ

فرهنگ توضیحی مثل‌های ژاپنی روانه بازار کتاب شد

 

فرهنگ توضیحی مثل‌های ژاپنی روانه بازار کتاب شد

 

«فرهنگ توضیحی مثل‌های ژاپنی» شامل ۳۰۷۶ ضرب‌المثل و اصطلاح ژاپنی به همراه ترجمه و توضیح روانه بازار نشر شد.

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «فرهنگ توضیحی مثل‌های ژاپنی» شامل ۳۰۷۶ ضرب‌المثل و اصطلاح ژاپنی به همراه ترجمه و توضیح، تألیف سیدآیت حسینی، عضو هیئت علمی گروه زبان‌ها و ادبیات شرق آسیای دانشگاه تهران و شقایق دانشمند منتشر شد.

در بخشی از توضیح درباره آن آمده است: «مثل؛ جمله یا عبارت کوتاه قدیمی و مشهوری است که معمولاً شکل ثابت و مشخصی دارد و برای دادن پند، توصیه و هشدار و یا برای بیان گزاره‌ای که از دید گوینده همیشه صادق است در گفتار و نوشتار به کار می‌رود. مجموعۀ ضرب‌المثل‌های ژاپنی آینه تمام‌نمای فرهنگ و باورهای عامیانه ملت ژاپن است. با مطالعه این مثل‌ها می‌توان عقاید دینی، آداب و رسوم، خوراک، پوشاک، قواعد اجتماعی، دغدغه‌ها، آرزوها و باورهای خرافی مردم ژاپن را شناخت و با شرایط اقلیمی و آب و هوایی سرزمین ژاپن نیز آشنا شد.»
 
این کتاب شامل ۳۰۷۶ مثل و اصطلاح کنایی ژاپنی است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و معانی و موارد کاربرد هر مثل به همراه توضیحات دیگری از جمله ملاحظات فرهنگی یا ریشه‌ها و زمینه‌های تاریخی مثل‌ها نیز در آن ذکر شده‌اند.

این اثر بنا بر توضیه نگارنده می‌تواند برای علاقه‌مندان به فرهنگ ژاپن، علاقمندان به فرهنگ عامه و فولکلور ملل، پژوهشگران جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، زبان‌شناسی و دانشجویان و مترجمان زبان ژاپنی کتابی کلیدی و مهم محسوب شود.

انتشارات امیرکبیر این فرهنگ توضیحی را در ۵۶۰ صفحه و قیمت 280 هزار تومان عرضه کرده است.
 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی