فارسی زبانی زنده است

برنامه «پارسی گویان» پنجشنبه ها از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری محمد اسماعیل‌پور تهیه‌کننده برنامه «پارسی گویان» گفت: برخی‌ها به غلط تصور می‌کنند زبان فارسی در حال مرگ است. در «پارسی گویان» این هفته، از زبان محمد‌جعفر محمدزاده، در خصوص آن‌ها که به نادرست باور کرده‌اند فارسی، زبانی در حال مرگ است، جوابهای خوبی شنیدیم و سپس این پژوهشگر ادبیات از فارسی در اشعار حکیم و شاعر سده پنجم هجری، سنایی‌غزنوی گفت. 

 اسماعیل‌پور گفت: مواجهه با مرگ و مرگ اندیشی در آثار نویسندگان پارسی،  بخشی دیگر از برنامه بود. گفت‌و‌گو با ضیاء قاسمی، نویسنده افغانستانی رُمان «وقتی موسی کشته شد» از بخش‌های شنیدنی برنامه بود و همچنین رامین هادی‌زاده از استاد روانشاد رسول هادی‌زاده ادیب و زبان‌شناس تاجیک، گفت. 

«پارسی گویان» به تهیه کنندگی محمد اسماعیل‌پور و با اجرای حسن همایی و با حضور محمدجعفر محمدزاده و به قلم مهدی رسوای و نسیم خلیلی پنجشنبه‌ها ساعت 16 و باز پخش آن سه‌شنبه‌ها بعد از خبر ساعت 23 از رادیو ایران پخش می‌شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی