سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱ ق.ظ

فارسی‌آموزان بنیادسعدی مهمان خانه خداداد شدند

فارسی‌آموزان شرکت‌کننده در «مدرسه تابستانی بنیاد سعدی» در حاشیه برگزاری دوره آموزشی خود از خانه تاریخی حسین خداداد، صنعتگر فقید ایرانی باز‌دید کردند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، فارسی‌آموزان «مدرسه تابستانی بنیاد سعدی» در ادامه بازدیدهای خود از مکان‌های تاریخی و فرهنگی شهر تهران، به‌منظور آشنایی بدون واسطه با ایران امروز، از خانه تاریخی حسین خداداد که این روزها با نام «تماشاگه زمان» میزبان علاقمندان شده است، بازدید کردند.

«موزه ساعت» یا «تماشاگه زمان» مجموعه‌ای تاریخی و بجا مانده از دوره قاجار است که افزون بر ارایه صورت کاملی از معماری ایرانی در دل خود با نمایش ابزارهای دقیق زمان‌سنجی و گاه‌شماری در محوطه‌ای به گستره ۵۰۰۰ مترمربع به عنوان نخستین موزه ساعت در کشور شناخته می‌شود.

در این دوره از «مدرسه تابستانی زبان فارسی» بنیاد سعدی، دانشجویانی از ۶ کشور پاکستان، سوریه، یونان، چین، ترکیه و رمانی حضور دارند که طبق هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای شرکت‌کنندگان علاوه بر برپایی برنامه‌های آموزشی، بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی نیز تدارک دیده شده است.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی