سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸ ق.ظ

فارسی‌آموزانی از ۶ کشور جهان به تماشای «روح سلرز» نشستند

فارسی‌آموزان «مدرسه تابستانی زبان فارسی» بنیاد سعدی، در نخستین روز حضورشان در تهران در سینما ملت به تماشای مستند «روح پیتر سلرز» نشستند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، فارسی‌آموزان «مدرسه تابستانی زبان فارسی» پس از برگزاری آزمون تعیین سطح، نخستین روز خود در پایتخت را با هدف ارتباط بی‌واسطه با ایرانی‌ها و تکلم با افرادی که زبان مادری آن‌ها زبان فارسی است، به گردش از پارک ملی اختصاص دادند.

این گروه همچنین در سینما گالری ملت حاضر شده و ضمن گفت‌وگو با برخی چهره‌های سینمایی منجمله بهروز افخمی، کارگردان و منتقد نام‌آشنای سینما کشورمان، به تماشای مستند «روح پیتر سلرز» نشستند که سال ۲۰۱۸ به کارگردانی پیتر مداک ساخته و در آثار نمایشی گروه هنر و تجربه قرار گرفته است.

این فیلم که به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی برای فارسی‌آموزان به نمایش درآمد مستندی ۹۳ دقیقه‌ای است که قصه‌ی فیلم هالیوودی ناموفق قرن هفدهمی هنرمند بریتانیایی «پیتر سلرز» را در سبک کمدی روایت می‌کند.

در این دوره از «مدرسه تابستانی زبان فارسی» بنیاد سعدی، دانشجویانی از ۶ کشور پاکستان، سوریه، یونان، چین، ترکیه و رمانی حضور دارند که طبق هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای شرکت‌کنندگان علاوه بر برپایی برنامه‌های آموزشی، بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی نیز تدارک دیده شده است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی