دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴ ب.ظ

علاقه مردم کره جنوبی به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی

 

کیم استاد دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک سئول گفت: دانشکده زبان فارسی دانشگاه هانکوک در سال ۱۹۷۶ تاسیس شد،در مدت ۴۷ سال فعالیت این دانشکده تاکنون هزار و ۴۰۰ دانشجو در رشته ادبیات فارسی و ایران شناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند که این امر نشان از علاقمندی مردم کره جنوبی به زبان فارسی و تاریخ و فرهنگ ایران دارد.

شهردار شیراز روز سه شنبه در حاشیه مراسم امضا این تفاهم نامه که با حضور سفیر کره جنوبی در ایران و جمعی از اساتید دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک سئول برگزار شد به خبرنگاران گفت: این تفاهم نامه برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری شیراز در کشور کره و برپایی نمایشگاه‌ها و برنامه‌های گردشگری دوجانبه منعقد شده است.

محمدحسن اسدی افزود: در سفر هیات کره جنوبی به شیراز میزبان اساتید و ۲۵ نفر از دانشجویان دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک هستیم تا با بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری این کلانشهر با پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی این مرز و بوم آشنا شوند.

وی توسعه ارتباط با شهرهای بزرگ دنیا را از اولویت‌های شهرداری شیراز برشمرد و گفت: در یکسال گذشته شهرداری شیراز تفاهم نامه‌های همکاری با شهرهای چندین کشور منعقد کرده است.

علاقه مردم کره جنوبی به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی

کیم استاد دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک سئول نیز گفت: این دانشگاه از معتبرترین مراکز علمی مطالعات خارجی در دنیا و تنها دانشگاه کره جنوبی است که رشته ایران‌شناسی و ادبیات فارسی در آن تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشکده زبان فارسی دانشگاه هانکوک در سال ۱۹۷۶ تاسیس شد، افزود: در مدت ۴۷ سال فعالیت این دانشکده تاکنون هزار و ۴۰۰ دانشجو در رشته ادبیات فارسی و ایران شناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند که این امر نشان از علاقمندی مردم کره جنوبی به زبان فارسی و تاریخ و فرهنگ ایران دارد.

سفیر کره: همکاری های علمی و فرهنگی با شیراز گسترش می یابد

یو کانگ هیون، سفیر کره جنوبی در ایران هم در این نشست با بیان اینکه این دومین بار است که به شیراز سفر کرده است، گفت: پیشینه تاریخی و ادبی شیراز این شهر را یکی از مقاصد سفر گردشگران کره جنوبی کرده است.

وی توسعه روابط با ایران را از اولویت‌های کشور کره جنوبی برشمرد و افزود: امضا تفاهم نامه بین شهردار شیراز و دانشگاه هانکوک سئول می‌تواند نقش بسزایی در گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی دوجانبه ایفا کند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی