شمس تبریزی و شهر خوی باید به جهانیان معرفی شود

شمس تبریزی و شهر خوی باید به جهانیان معرفی شود

رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور گفت: باید برنامه‌ریزی منسجمی صورت گیرد تا شهر خوی و همچنین شمس تبریزی در طول سال با اقبال ایرانیان و جهانیان علاقه‌مند به زبان فارسی و فرهنگ ایرانیان مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، محمود شالویی عصر جمعه در آئین اختتامیه نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا که در مجتمع فرهنگی بوتراب خوی برگزار شد، گفت: صد و یک سال از تاسیس انجمن مفاخر کشور می‌گذرد و انجمن در این مدت 38 بارگاه بنا کرده است که آرامگاه فردوسی، حافظ، سعدی، خیام، عطار و بابا طاهر از جمله این آثار است. 

وی ادامه داد: ساخت بنای یادبود برای بیدل دهلوی، سید حیدر آملی، سید شهاب الدین سهروردی و ... نیز در دستور کار است.

شالویی در ادامه با انتقاد به آرامگاه شمس تبریزی در خوی، افزود: چرا باید آرامگاه شمس تبریزی این چنین باشد؟ مسئولین باید به‌صورت جدی وارد کار شوند. 
 
رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور ادامه داد: باید برنامه‌ریزی منسجمی صورت گیرد تا شهر خوی در طول سال با اقبال ایرانیان و جهانیان علاقه‌مند به زبان فارسی و فرهنگ ایرانیان مواجه شود و شهر خوی و شمس تبریزی به نحو مناسبی به دنیا معرفی شوند.

شالویی با اشاره به اینکه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای اولین‌بار بزرگراه فرهنگی به نام «حکمت» را حد فاضل بین سهرورد در زنجان تا همدان به طول ۱۴۶ کیلومتر احداث خواهد کرد، گفت: این بزرگراه یک منطقه ویژه فرهنگی و از ابتکارات دولت مردمی سیزدهم است و تاکنون در کشور  منطقه ویژه فرهنگی ساخته نشده است.

وی افزود: امیدواریم این جاده بتواند از مسیر خوی به قونیه مریدی را به مرادی متصل کند.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی