شرکت اساتید مدارس قومی بنگلادش در دوره دانش افزایی زبان فارسی

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در داکا، اساتید مدارس قومی بنگلادش در دوره دانش افزایی زبان فارسی شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با هدف ارتقای دانش فارسی مدرسین زبان فارسی در مدارس قومی بنگلادش (حوزه‌های علمیه اهل سنت) با مشارکت بنیاد شیخ سعدی بنگلادش، دوره دانش افزایی زبان فارسی در سالن همایش‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا برگزار شد.

در این دوره یک روزه، 27 تن از استادان زبان فارسی مدارس قومی بنگلادش که همگی از خطبا و امامان جمعه و جماعت مساجد بزرگ بنگلادش هستند، شرکت کردند و با استفاده از روش‌های نوین مباحثی چون تدوین منابع آموزشی زبان فارسی، گروه بندی فارسی آموزان، ویژگی معلم کارآمد و مهارت‌های تدریس فراگرفتند.

همچنین، عبدالصبور خان، استاد زبان فارسی در دانشگاه داکا به تدریس مباحثی در خصوص ادبیات معاصر ایران در بنگلادش پرداخت و عثمان غنی جایگاه واژه‌های فارسی در زبان بنگلا را ارائه کرد.

سید حسن صحت، رایزن فرهنگی کشورمان در داکا نیز به بررسی مقایسه‌ای جایگاه و مقام زنان در دیدگاه سه حکیم، عارف و متفکر ایرانی یعنی مولانا، سعدی و حضرت امام خمینی(ره) پرداخت.

در خلال برگزاری این دوره آموزشی، فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که توسط رایزنی فرهنگی به زبان بنگالی دوبله شده بود نیز به نمایش در آمد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی