سیزدهمین ماهنامه خبری «آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان»

سیزدهمین «ماهنامه خبری آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان» با عناوین «اخبار بنیاد سعدی»، «آموزش زبان فارسی در جهان»، «بنیاد سعدی در رسانه‌ها» و «معرفی کتاب» مربوط به آبان ماه ۱۴۰۰ منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، یکی از ویژگی های این شماره از ماهنامه این است که در زیر هر خبر لینک کوتاه آن وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با کلیک روی آن، خبر اصلی را به صورت کامل روی وبگاه در چهار صفحه مشاهده کنند و به علاوه؛ این شماره از ماهنامه به صورت نسخه الکترونیک بازنشر گسترده می‌شود.

آنچه در شماره سیزدهم ماهنامه بنیاد سعدی مشاهده می‌کنید، به شرح زیر است:

در بخش «اخبار بنیاد سعدی» با عناوینی همچون: نگهداری ۲۲ نسخه خطی فارسی از نظامی گنجوی در موزه ملک، اعلام آمادگی شهر کتاب برای همکاری با بنیاد سعدی، انتصاب رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معرفی فرهنگ چهار زبانه آریان به مناسبت اتمام تدوین جلد هفتم روبهروهستیم.

در بخش «آموزش زبان فارسی در جهان» نیز عناوین متنوعی آمده است که عبارتند از: افتتاح نمایشگاه مشترک خوشنویسی ایران و پاکستان در لاهور، فصلنامه علمی، پژوهشی «دانش» در پاکستان منتشر شد، آزمون پایان دوره زبان فارسی در لاهور برگزار شد، مراسم بزرگداشت اقبال لاهوری در خانه فرهنگ ایران در پاکستان برگزار شد، برگزاری نخستین اردوی آموزشی فارسی‌آموزان در «پنج پایه» عشق‏‌آباد، دوره جدید کلاس های آموزش زبان فارسی در اسپانیا افتتاح شد، معرفی ایران شناس برگزیده جهان از اسپانیا، وبینار بین المللی دو روزه «مطالعات سعدی» در دهلی نو برگزار شد، دوره‌های برخط آموزش زبان و ادبیات فارسی در بمبئی پایان یافت، فیلم ایرانی «سارا و آیدا» به صورت مستقل ترجمه و زیرنویس ژاپنی شد، یازدهمین نشست «سه‌سرزمین یک‌زبان» در آلمان برگزار شد، انتشار نخستین پادکست ایرانشناسی به زبان روسی، همکاری ایران و چین در زمینه ترجمه و نشر، ایرانشناسی یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های کتابخانه ملی گرجستان است، وجود بیش از ۴۵۰ نسخه خطی فارسی در ارمنستان و...

عناوین «بنیاد سعدی در رسانه‌ها» نیز عبارتند از: نظامی گنجوی، کهن‌الگوهای زندگی امروز را معرفی می‌کند، ۲۲ نسخه خطی فارسی از نظامی گنجوی در موزه ملک نگهداری می‌شود، غلامعلی حداد عادل درگذشت اکبر قولی را تسلیت گفتَ، واژه‌های فارسی در زبان فرانسه، اولین زن شاعر در زبان فارسی کیست؟

معرفی بسته آموزش مجازی زبان فارسی «چارچوب» از دیگر عناوین این شماره از ماهنامه است. این بسته آموزشی -منطبق با استاندارد آموزشی بنیاد سعدی- یک دوره کامل فارسی آموزی را با تمرکز بر آموزش «دستور» از مقدماتی تا پیش میانی بر اساس کارکردهای زبانی، شامل ۳۵ درس و از نظر ساخت دستوری در ۱۲ فصل در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی