جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۰۷ ق.ظ

سوگواره شعر عاشورایی تشّان مصداق عینی ادبیات فاخر زبان فارسی است

رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان بوشهر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و  جهان | Mehr News Agency

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سوگواره شعر عاشورایی تشّان مصداق عینی ادبیات فاخر زبان فارسی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ شامگاه گذشته در آیین اختتامیه پنجمین سوگواره شعر عاشورایی تشّان بیان کرد: جایی که کنگره‌های ظلم، فساد و استکبار شروع به فرو ریختن کرد، نوید عصر جدید بشریت و حیات انسان داد آنجایی که انسان به جرم دختر بودن باید زنده به گور می‌شد، وجودی مقدس و متعالی به دنبال تعالی اندیشه بشریت بود که این تفکر و اندیشه متعالی توانست مقدادها، عمارها و یاسرها را به جامعه انسانی در طول جامعه بشریت تقدیم کند.

وی افزود: در همین مقطع از حیات انسانی، همچنان شاهد و ناظر این تقابل فرهنگی هستیم و اصل مسئله این تقابل این است که ارکان جاهلیت امروز تجلی خودش را در جاهلیت مدرن نشان می‌دهد و مبنای تفکر اندیشه همین مقوله فعالیت‌های فرهنگی است.

افروغ اظهار کرد: در دوران انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای به عرصه فرهنگ و هنر شده و این توجه به مقوله شعر و ادب نیز بوده که امروز شاهد رونق این مسئله در این سرزمین هستیم.

افروغ ادامه داد: اگر نیم نگاهی به اعصار مختلف تاریخ ایران داشته باشیم امروزه شاهد رونق ادبیات فاخر زبان فارسی هستیم که سوگواری شعر عاشورایی تشّان مصداق عینی این رونق و این شکوفایی است که انشالله روز به روز هم شکوفاتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: دولت محترم سیزدهم و ارکان دولت تمرکز بر مسئله فرهنگ را خیلی جدی می‌دانند و اگر موفقیت‌هایی در پیمان شانگهای و در دیگر جبهه‌های مختلف به دست می آوریم به وجود موفقیت در عرصه فرهنگی است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: آمادگی چاپ کتاب‌های پنج دوره سوگواره را داریم تاعلاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و حوزه شعر و ادب، برگزاری این رویداد نیز ادامه‌دار باشد.

دبیر پنجمین سوگواره شعر عاشورایی تشّان نیز گفت: قلم‌های سخاوتمندانه شاعران استان شایسته تقدیر است که به پنجمین دوره سوگواره جلوه‌ای شکوهمند بخشیدند.  

محمدرضا عبدی بیان کرد: فرخوان شعر عاشورایی تشّان هم‌زمان با اول ماه محرم منتشر شد که ۵۰ شاعر یکصد اثر ادبی در قالب‌های مختلف به دبیرخانه ارسال کردند.  

وی افزود: علاوه بر نکات و ویژگی‌های بارز سوگواره در زمینه‌های مختلف، حضور هیات داوران بود که هر سه نفر از پرچمداران شعر آیینی جنوب کشور هستند.  

عبدی عنوان کرد: پنج دوره از شعر عاشورایی تشّان برگزار شده و با تصمیم دبیرخانه این برنامه حسینی در سال‌های آینده باشکوه‌تر اجرا خواهد شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی