دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۴ ب.ظ

زبان فارسی یکی از مهمترین محمل‌های معرفی فرهنگ و تمدن ایران است

به مناسبت آغاز سال جدید، جمعی از اساتید زبان فارسی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا مرتضوی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار کردند و راهکارهای حفظ و گسترش زبان فارسی را مورد بررسی قرار دادند.

حجت‌الاسلام مرتضوی در سخنانی، به بیان اهمیت موضوع زبان فارسی پرداخت و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اظهار کرد: باید در زمینه گسترش زبان فارسی به مرحله‌ای برسیم که منابع مهم علمی به زبان فارسی تحصیل شود، لذا جهت بهره برداری از آن، باید اشخاص زبان فارسی بیاموزند.

وی افزود: حقیقت امر این است که یکی از دریچه‌های ورود به دریای کهن، فرهنگ و تمدن غنی هر کشوری مساله زبان آن کشور است.

وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان مطرح کرد: در رابطه با زبان فارسی هم ما از این قاعده مستثنی نیستیم و یکی از راه‌های رسیدن و معرفی این فرهنگ و تمدن غنی، مساله زبان فارسی است که جمهوری اسلامی ایران به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد.

تأسیس انجمن زبان آموزان فارسی، برگزاری المپیاد زبان فارسی در لبنان، بروز رسانی کردن کتاب‌های فارسی برای زبان آموزان، تشکیل کتابخانه مجازی، توسعه زبان و فرهنگ فارسی در دیگر مناطق، برگزاری کارگاه‌های فرهنگی اعم از دوره آموزش خطاطی، مینیاتور، قالی بافی و ... و بررسی و همکاری با دانشگاه‌های مختلف در زمینه زبان فارسی مهمترین های این نشست بود.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام مرتضوی در ‌گفت‌وگو با خبرنگار شبکه 4 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به بیان اشتراکات میان ایران و لبنان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و ادبیات مقاومت پرداخت.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی