زبان فارسی به کتابخانه‌های ایروان رسید

در پی استقبال شهروندان ارمنستانی از زبان، فرهنگ و ادب فارسی، کلاس‌های آموزش زبان فارسی در کتابخانه‌ شماره ۱۶ شهرداری ایروان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، در دیداری که میان محمد اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در ارمنستان و لوسینه رییس کتابخانه شماره ۱۶ شهر ایروان صورت گرفت، توافق شد تا از این پس کلاس‌های آموزش زبان فارسی به صورت آزاد برای عموم علاقه‌مندان توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در این کتابخانه‌ برگزار شود.

در این دیدار، لوسینه رییس کتابخانه شماره 16 شهر ایروان به تشریح فعالیت‌های کتابخانه پرداخت و گفت: این کتابخانه ۵۰ هزار عنوان کتاب دارد و سالانه دوهزار و پانصد نفر از این کتابخانه بازدید می‌کنند و عضویت در این کتابخانه نیز رایگان است.

وی افزود: در این کتابخانه جشن‌های ملی و محلی کشورهای مختلف برگزار می‌شود و هفته گذشته نیز شاهد برپایی جشن یلدا بودیم که با استقبال خوبی روبرو شد.

رییس کتابخانه شماره ۱۶ شهر ایروان اعلام آمادگی کرد که جشن‌های عید باستانی نوروز نیز در محل این کتابخانه برگزار شود.

در ادامه، اسدی‌موحد آمادگی رایزنی کشورمان را برای مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و برپایی جشن‌هایی که با محوریت ایران در آن کتابخانه برگزار می‌شود، اعلام کرد.

تجهیز بخشی از کتابخانه با عنوان گوشه ایران به کتاب‌های فارسی و آثار مکتوب ایرانی از دیگر توافقات انجام شده بین رییس کتابخانه شماره ۱۶ شهر ایروان با رایزن فرهنگی کشورمان بود.

همچنین مقرر شد همزمان با سالروز درگذشت تومانیان از شعرای بزرگ ارمنستان، از کتاب خاطرات ایران که توسط یکی از نویسندگان و گردشگران ارمنی به زبان ارمنستانی به رشته تحریر درآمده و با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان چاپ شده است، در این کتابخانه رونمایی شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی