زبان فارسی، زبان عرفان و اخلاق است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، با حضور درغرفه بنیاد سعدی در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، زبان فارسی را یکی از زبان‌های مهم منطقه دانست.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، درجریان حضور در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از غرفه بنیاد سعدی دیدن کرد و در جریان فعالیت‌های این بنیاد برای آموزش و گسترش زبان فارسی قرار گرفت.

وی درباره علاقمندی‌اش به زبان فارسی اظهار کرد: زبان فارسی یکی از زبان‌های مهم منطقه است و در واقع یک زبان تمدنی و قوی است.

 وی با بیان اینکه تمدن ایران، تمدنی کهن است که بیش از هزاران سال سابقه دارد، خاطرنشان کرد: از گذشته‌های بسیار دور در عرصه‌های مختلف ازجمله تاریخ، ادبیات، فلسفه ،ریاضی، نجوم و فیزیک دانشمندان بزرگی در ایران بوده‌اند که علم آنها در عرصه جهانی منتشر شده است.

ابوشریف با بیان این که، ایران یک سرزمین فرهنگی است، تصریح کرد: زبان فارسی، زبان عرفان و اخلاق است. زبان و ادبیات فارسی بسیار شیرین است و قواعد مشخصی دارد. البته هر کسی نمی‌تواند این زبان را به خوبی درک کند مگر اینکه تسلط خوبی به این زبان داشته باشد.

این مقام مسئول با نام بردن از برخی از شاعران ایران همچون سعدی تصریح کرد: هر کسی نمی‌تواند اشعار این شاعر بزرگ را به سادگی بفهمد؛ چرا که می توان تفسیرهای مختلفی از اشعار  او داشت.

ابوشریف با بیان اینکه زبان فارسی را متوجه می‌شوم ولی نمی‌توانم به خوبی صحبت کنم، خاطرنشان کرد: فرزندانم به خوبی زبان فارسی را یاد گرفته‌اند  و می‌توانند صحبت کنند.

ابوشریف همچنین در مورد آشنایی خود با بنیاد سعدی نیز گفت: من کتاب‌های بنیاد سعدی را در برخی از موسسات آموزشی زبان فارسی دیده‌ بودم و امروز کاملاً با توضیحات ارائه شده در جریان بازدید از غرفه با آنها آشنا شدم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که به کدام یک از شعرای ایران علاقه دارد؟ تصریح کرد: بسیاری از شعرای ایران در عرصه جهانی معروف هستند که در این ارتباط می‌توان از خیام،جلال الدین رومی، سعدی و حافظ نام برد، شاعرانی  که در منطقه و جهان شناخته شده هستند و برخی از آثار آنها به زبان عربی نیز منتشر شده است .


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی