دومین کارگاه آموزشی دوره زمستانه فارسی آموزان لاهور برگزار شد

به میزبانی خانه فرهنگ ایران در لاهور، دومین کارگاه دوره زمستانه سال ۱۴۰۰ برای فارسی آموزان نوآموز با عنوان "اصلاح مکالمات پایه ای" برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی بنیاد سعدی، در ابتدای این دوره آموزشی، جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ و وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور ضمن تأکید بر استفاده درست اصطلاحات مربوط به احوال پرسی و تقویت لهجه فارسی و ابراز امیدواری در مثمر ثمر بودن کلاس‌های یادگیری زبان فارسی برای فراگیران، گفت: دیدن فیلم‌های ایرانی می تواند به یادگیری بهتر و آشنایی با فرهنگ ایران کمک شایانی کند. به همین منظور شش فیلم فاخر فارسی با زیر نویس اردو در اختیار فارسی آموزان قرار خواهد گرفت.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور به راهکار‌های فراگیری زبان فارسی پرداخت و افزود: استفاده از برچسب و نگارش معادل فارسی بر روی اشیاء و کالاهای منزل می تواند تمرینی کاربردی در خانه باشد و جملات فارسی به صورت روزانه بر روی صفحه کوچک کاغذ و سعی و تلاش برای بیان گفتارهای کوتاه اردو به زبان فارسی در هر موقعیت زمانی و مکانی، دستاوردها و فواید زیادی برای فارسی آموزان خواهد داشت.

جعفر روناس همچنین از فارسی آموزان خواست در کنار فعالیت در کلاس‌های حضوری و مجازی، در گروه واتس آپی که برای دوره نوآموز تشکیل شده است به صورت روزانه با ارسال فایل صوتی برای اصلاح بهتر و سریعتر تلفظ کلمات و آوای جمله ها مشورت کنند و از این طریق ارتباط خود با مدرسین را تنها مقید به کلاس‌های درسی نکنند.

محمد هاشم دولتی و افتخار وزیر از مدرسین زبان فارسی خانه فرهنگ در شهر لاهور به بیان نکاتی درباره اهمیت معرفی و احوال پرسی و جایگاه تعارفات در جامعه ایرانی پرداختند.

در این کارگاه آموزشی به نوآموزان واژه‌ها، شیوه به کارگیری جملات و اصطلاحات مربوط به احوال پرسی آموزش داده شد و همچنین فارسی آموزان نیز به زبان فارسی ضمن معرفی خود جملاتی درباره زندگیشان بیان کردند که جملات اشتباه آنان توسط مدرسین تصحیح شد.

بنا بر اعلام این خبر، دو کلاس حضوری و مجازی از طریق بستر نرم افزار زوم برای فارسی آموزان سطح نوآموز در خانه فرهنگ ایران در لاهور در حال برگزاریست.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی