خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان محلی مناسب برای آشنایی مردم با زبان فارسی است

محمد نذیر، استاد دانشگاه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کراچی که به اسلام  آباد پایتخت پاکستان سفر کرده است با حضور در خانه فرهنگ ایران در راولپندی با فرامرز رحمان زاد، رئیس خانه فرهنگ کشورمان دیدار کرد.
در این دیدار، موضوعات مختلفی از جمله چالش‌ها و فرصت‌های توسعه زبان و ادبیات فارسی در پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.
این شاعر و نویسنده پاکستانی با بیان اهمیت جایگاه زبان فارسی در پاکستان گفت: بسیاری از میراث فرهنگی و تمدنی این کشور که 75 سال از عمر آن می‌گذرد به زبان فارسی نگاشته شده است که متأسفانه به دلیل بی توجهی دولتمردان پاکستانی در گوشه کنار این کشور خاک می‌خورند.
محمد نذیر خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در سراسر پاکستان را محلی مناسب برای آشنایی مردم به ویژه جوانان این کشور با زبان شیرین فارسی دانست.
وی همچنین،  گفت: خانه‌های فرهنگ با برنامه ریزی دقیق و همکاری و هماهنگی با گروه‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های سراسر پاکستان می‌توانند نقش مهمی در احیاء زبان فارسی داشته باشند.
این استاد دانشگاه که خود چندین مقاله علمی در مجله دانش به رشته تحریر درآورده است، خواهان گفت‌وگو و رایزنی مسئولان ایرانی با کمیسیون عالی پاکستان برای توسعه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌های این کشور شد.
رحمان زاد، رئیس خانه فرهنگ کشورمان نیز در این دیدار، آمادگی این نمایندگی را برای هر نوع همکاری در جهت رشد و پویایی زبان فارسی در پاکستان اعلام کرد.
وی تشکیل انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی در سراسر پاکستان را برای رشد و توسعه زبان فارسی مهم خواند که این پیشنهاد از سوی محمد نذیر مورد استقبال قرار گرفت.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی