حضور ۳۳ شرکت کننده داخلی و خارجی در فراخوان شب چله بنیاد سعدی

بر اساس فراخوان منتشر شده بنیاد سعدی ۳۳ نفر برای رویداد شب چله بنیاد سعدی فیلم ارسال کردند که ۱۱ نفر از ایران و ۲۲ نفر از کشورهایی همچون ازبکستان، سوریه، ترکمنستان، فلیپین، بنگلادش، روسیه و نیجر بودند.

 

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی بنیاد سعدی، در میان خارجیان شرکت کننده در این رویداد، کشور ازبکستان با هفت ویدئوی ارسالی و پس از آن سوریه با پنج ویدئو، بیشترین تعداد مشارکت کنندگان در این رویداد فرهنگی بودند و کشورهای ترکمنستان و نیجر با سه ویدئو، ارمنستان، فیلیپین، روسیه، بنگلادش هرکدام با یک ویدئو در رده های بعدی قرار گرفتند.
همچنین از میان ایرانی های شرکت کننده در این فراخوان هشت نفر کودک و نوجوان و سه نفر نیز بزرگسال بودند که نشان دهنده علاقه کودکان و نوجوانان و والدین آنها به شعرخوانی و ادبیات فارسی است.

کوچکترین شرکت کننده در این رویداد کودک سه ساله «دلسا محسنی» از شهر کرمان بود که شعرخوانی‌اش در فضای مجازی با استقبال خوبی رو به رو شد.

کیفیت و میزان استقبال از فراخوان حافظ خوانی شب چله بنیاد سعدی چشمگیر بود و بسیاری از علاقه‌مندان به دلیل پایان یافتن مهلت دریافت آثار، نتوانستند در این رویداد شرکت کنند.

ضمن تشکر از مشارکت خانواده میرفردی و استاد محمدرضا اصلانی، استاد زبان فارسی در کشور ازبکستان، بهترین اجراهای این فراخوان را می توان محبوبه خاصه خان دلخوش از گیلان (رشت)، آنیتا میرفردی، هفت ساله از شیراز (نورآباد ممسنی)، فاطیما زارعی از شیراز، ندا صدقی از اردبیل معرفی کرد.

همچنین بهترین اجراهای شرکت کنندگان خارجی را می توان اجرای فاضله اکبر آوا از ازبکستان (تاشکند)، هبأ عیسی و فیروز اسد از سوریه، ولادسلاو واسیلف از روسیه (کازان) و جاستین کیب از فیلیپین را نام برد.

تمام فیلم های ارسالی در شبکه های اجتماعی و مجازی بنیاد سعدی همچون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، یوتیوب و آپارات بارگذاری شده است.

 

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی