جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۱:۳۳ ق.ظ

جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان ایران‌‌شناسی و زبان فارسی دانشگاه ملی اوراسیا قزاقستان

 

مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان رشته‌های ایران‌‌شناسی و زبان فارسی دانشگاه ملی اوراسیا با حضور رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در قزاقستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ابتدای این مراسم، سریک بیخان‌اولی، معاون علمی و آموزشی دانشگاه اوراسیا گفت: عنوان فارغ‌التحصیلی نه تنها امیدهای زیادی را برای شما ایجاد می‌کند، بلکه آغازگر اقدامات و تصمیم‌گیری‌های مهم برای آینده است؛ لذا تلاش کنید و از سرمایه و استعداد جوانی استفاده کنید.

در این مراسم علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان نیز اظهار کرد: خوشبختانه طی یکسال گذشته تعاملات علمی، فرهنگی ما با دانشگاه ملی اوراسیا نسبت به گذشته بیشتر شده و کلاس‌های زبان فارسی و ایران‌شناسی به طور مستمر با حضور استاد ایرانی در مرکز ایران‌شناسی و زبان فارسی دانشگاه اوراسیا در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه جشن نوروز امسال را به صورت مشترک در شش نقطه پایتخت قزاقستان از جمله در دانشگاه ملی اوراسیا برگزار کردیم، گفت: از مهمترین برنامه‌های ما طی این مدت برگزاری روزهای فیلم ایران برای دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان فارسی، مشارکت در برگزاری چند همایش علمی و فرهنگی از جمله همایش بین‌المللی بررسی سی‌امین سالگرد روابط فرهنگی ایران و قزاقستان بود و امیدواریم تعاملات با شتاب بیشتری ادامه یابد.

نماینده بنیاد سعدی در قزاقستان با یادآوری اینکه تحصیل و فراگیری علم تمام شدنی نیست و دانشجویان باید از هر فرصتی برای افزایش دانش و آگاهی خود استفاده کنند، ادامه داد: در ارتقاء و افزایش دانش و آگاهی خود افزون بر اساتید و نخبگان دانشگاه، نباید سهم والدین را نادیده گرفت؛ به نظر من والدین مهمترین نقش را در این عرصه دارند و ما باید همواره قدردان زحمات و تلاش‌های آنها باشیم.

در پایان این مراسم، میراث قوسوبایف، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه ملی اوراسیا از حضور هیأت‌های دیپلماتیک کشورهای ایران، ترکیه، ژاپن، قرقیزستان و سازمان سیکا در مراسم قدردانی کرد و گفت: حضور نمایندگان دیپلماتیک کشورها در این مراسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و حمایت بزرگی برای فارغ‌التحصیلان دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه ملی اوراسیا محسوب می‌شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی